دیدبان

آیت الله جنتی: خیلی‌ از رئوس فتنه هنوز آزادند

آیت الله جنتی: خیلی‌ از رئوس فتنه هنوز آزادند

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران، با توصیه نمازگزاران به تقوا به عنوان بهترین عمل در سه ماه رجب، شعبان و رمضان به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری اشاره کرد و او را مصداق روشن روایات وارد شده در فضیلت علما خواند و گفت: پیامبر اسلام می‌فرماید علماء امتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل؛ شهید مطهری عامل بود و ادعا نداشت و به دنبال اسم و عنوان نبود و من توصیه می‌کنم که آثار او منتشر شده و جوانان به مطالعه آنها تشویق شوند.

آیت‌الله جنتی با گرامیداشت روز معلم بیان کرد: اگر معلم شأن خود را بداند زندگی‌اش عوض خواهد شد زیرا که او در حال تربیت قاضی، وزیر، نماینده مجلس، مجتهد و استاد دانشگاه است؛ او باید بفهمد که چه به اینها تزریق می‌کند.

وی با تاکید بر اولویت پرورش و آموزش در نزد معلمان گفت: معلم باید انسان‌هایی امیدوار، راستگو، منزجر از دروغ، حلال‌خور، حامی مظلوم، دشمن ظالم، مجاهد فی‌سبیل‌الله و ایثارگر پرورش دهد و به آنها بفهماند که در طول انقلاب اسلامی چه بر ما گذشت و چگونه جنگ 8 ساله به وسیله جوانان مومن فتح شد.

خطیب نماز جمعه تهران از آشناسازی دانش‌آموزان با سبک زندگی اسلامی و ارزش و جایگاه ولایت فقیه به عنوان رسالت دیگر معلمان یاد کرد و در ادامه با اشاره به روز کارگر گفت: باید زندگی مادی کارگران تامین شود.

وی افزود:‌کارگر نباید صرفا به فکر نان درآوردن و خوردن باشد و باید مانند سایرین معنویت و احساس مسئولیت نسبت به جامعه داشته باشد. یعنی نهی از منکر کند و در برابر اسراف‌ها بی‌تفاوت نباشد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از گروه صنعتی مپنا به مناسبت گرامیداشت روز کارگر، اظهار کرد: باید دست رهبری را بوسید که اینگونه به کارگر احترام گذاشت و این افتخاری برای کارگران است که رهبر معظم انقلاب از آنها دلجویی می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت مجموعه صنعتی مپنا گفت: اگر زمانی کارگر و کارفرما به نزد قاضی رفتند نباید به واسطه پول کارفرما برخورد قاضی با او فرق کند و باید به هر دو به یک چشم بنگرد.

دبیر شورای نگهبان از نقش کارگران در اقتصاد مقاومتی سخن گفت وتصریح کرد: نقش عظیمی از تولید توسط کارگران صورت می‌گیرد و دولت و ملت باید قدر آنها را بداند و من از دولت بابت بر عهده گرفتن 90 درصد هزینه درآمدی کارگران تشکر می‌کنم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سفارش به همه برای مصرف جنس داخلی گفت: چرا به سمت مصرف اجناس خارجی می‌رویم که این گدایی است و موجب سلطه‌پذیری ما می‌شود.؛ مصرف داخلی خود به خود موجب رونق تولید و اشتغال می‌شود و ما باید بدانیم مصرف جنس خارجی نه تنها افتخار نیست بلکه حقارت است.

آیت‌الله جنتی بر لزوم ارتقاء کیفیت جنس داخلی به موازات تناسب قیمت آن به جهت رغبت مصرف‌کنندگان برای خرید آن تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اهمیت مسئله فرهنگ را یادآور شد و گفت: فرهنگ مسئله مربوط به امروز نیست بلکه مادام‌الحیات است و به فرموده رهبر معظم انقلاب مانند هوا برای ماست.

خطیب نمازجمعه تهران دستگاه‌های مختلف مانند حوزه‌های علمیه، سپاه، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و ... را به عنوان نهادهای متولی امر فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: یکی از نهادهای مهم در امر فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

آیت‌الله جنتی با تاکید بر ضرورت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آثار منتشر شده، گفت: وزارت ارشاد باید اسلامی فکر کرده، تصمیم گرفته و برخورد کند تا مبادا کتابی که رنگ اسلامی نداشته و بلکه ضد اسلامی است، نشر یافته و پخش شود.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: باید مراقب این ویروس‌هایی که می‌رویند و آثار فرهنگی را فاسد می‌کنند بود و علف‌های هرزه‌ای که مانع رشد شکوفه‌ها می‌شوند قطع کرد.

وی ادامه داد: اگر نویسنده‌ای نیز غیراسلامی می‌اندیشد نباید آثارش منتشر شود زیرا در دل‌ها جا باز کرده و مردم با آثارش آشنا می‌شوند.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه هر کسی دغدغه فرهنگی دارد باید به وزارت ارشاد کمک کند، بیان کرد: وزارت ارشاد هم عناد نداشته و توصیه‌ها را می‌پذیرد و اقداماتی نیز انجام داده‌  است که بعدها آثار مثبت آن ظاهر خواهد شد.

ایت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود، با تشکر از رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور در برخورد قاطع با موضوع فتنه و فتنه‌گران، گفت: خیلی‌ از رئوس فتنه هنوز آزادند و هر چه می‌خواهند انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر ضرورت رصد این عناصر از سوی قوه قضائیه اظهار کرد: باید مراقب اینها بود که کجا رفته و چه شبکه‌هایی تاسیس می‌کنند؛ همه باید به مسئولین کمک کنند که ریشه فتنه را براندازند.

خطیب نمازجمعه تهران همچنین به حوادث مهم منطقه و جهان،از جمله موضوع مصر اشاره کرد و با ابراز تاسف از اینکه این کشور اسلامی با سابقه‌ هزارساله دانشگاه الازهر به این وضعیت افتاده است، گفت: نظامیان، رئیس جمهور قانونی را به زور کنار زده و او را محاکمه می‌کنند البته اگر او جرمی دارد باید عادلانه محاکمه شود.

آیت الله جنتی با اشاره به احکام سنگین اعدام و حبس ابد برای چند صدتن از اعضای اخوان‌المسلمین بیان کرد: خدا آمریکا را لعنت کند که همه این مسائل زیر سر اوست و چقدر از مردم بیچاره مصر در این تحولات در خیابان‌ها کشته شدند.

دبیر شورای نگهبان همچنین تحولات اوکراین را مورد اشاره قرار داد و گفت: در آنجا هم رئیس‌جمهور منتخب مردم را با زور کنار زدند اما تجربه خوبی برای آنها شد چرا که دودش در چشم خودشان رفت و به جای اینکه بر کل اوکراین مسلط شوند اکنون اوکراین در حال تجزیه است و اکنون فهمیده‌اند که همیشه اوضاع به نفع آنان تمام نمی‌شود.

وی درخصوص انتخابات عراق نیز ابراز امیدواری کرد نخست‌وزیر این کشور از شر تکفیری‌ها و تروریست‌ها نجات یابد.

آیت‌الله جنتی در خطبه اول نیز با گرامیداشت ولادت امام محمد باقر (ع) و تبریک حلول ماه رجب در ادامه بحث عواقب اعمال خیر و شر انسان بدترین عاقبت گناه را سلطه شیطان بر انسان خواند و در توضیح گفت: امام علی (ع) می‌فرماید آنها که شیطان را معیار کارهای خود قرار می‌دهند خود را با او شریک کرده و شیطان در سینه‌هایشان تخم‌گذاری کرده و جوجه پرورش می‌دهد و با چشم او نگریسته و سخن می‌گویند.

وی انسان‌های تحت ولایت خداوند را صاحب دل، چشم و روحی تحت هدایت الهی برشمرد و در بخش دیگری از خطبه اول، ماه رجب را ماه شیوع بندگی خداوند خواند و گفت: خداوند می‌فرماید در این ماه درب خانه من باز بوده و بیایید عبادت کنید و حاجت بگیرید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن