دیدبان

ناتو به یک قدمی اوکراین رسید

ناتو به یک قدمی اوکراین رسید

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، هواپیماهای جنگنده ناتو روز گذشته همراه با یک تیم 60 نفره وارد پایگاه هوایی آماری در غرب استونی شدند.
بر اساس این گزارش، ناتو قصد دارد حضور نظامی خود در کشورهای حوزه بالتیک را افزایش دهد تا نگرانی‌های ایجاد شده به خاطر بحران اوکراین را کاهش دهد. نخست وزیر استونی در مراسم استقبال از هواپیماها و کادر نظامی ناتو تاکید کرد: ورود شما به استونی و افتتاح پایگاه هوایی آماری برای هواپیماهای نظامی ناتو موجب افزایش امنیت منطقه ما خواهد شد.
وی تصریح کرد: ما در حال متقاعد کردن متحدان خود در ناتو هستیم تا در استونی بمانند چرا که هنوز راهی طولانی برای دستیابی به امنیت در استونی و اروپا باقی مانده است. سخنگوی نیروهای دفاعی استونی نیز تاکید کرد: پیش از ورود هواپیماهای جنگنده ناتو به استونی تنها پایگاه هوایی نیروهای ناتو در حوزه بالتیک در شمال لیتوانی بود.
اوایل هفته جاری نیز 150 نفر از نظامیان آمریکایی وارد استونی شده بودند. لهستان نیز 4 فروند هواپیمای جنگنده میگ 29 را به لیتوانی فرستاده و انگلیس نیز 4 فروند از جنگنده های خود را در لهستان مستقر کرده است. فرانسه نیز 4 فروند هواپیمای جنگنده را به لهستان اعزام کرده است.
اعزام هواپیماهای جنگنده ناتو بخشی از طرح اروپا برای افزایش حضور نظامی خود در شرق اروپا است. اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود موجب تشدید تنش در روابط مسکو و غرب شده و سطح روابط دو طرف را به پایین ترین حد پس از جنگ سرد کاهش داده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن