دیدبان

انتقاد حزب الله از نامزد ریاست جمهوری لبنان

انتقاد حزب الله از نامزد ریاست جمهوری لبنان

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، شیخ نعیم قاسم تاکید کرد که از فرصت کنونی، باید برای پاسداری از ثبات و امنیت لبنان استفاده کرد.
وی در مراسم گرامیداشت روز چهارشنبه جنبش حزب الله بدون نام بردن از"سمیر جعجع"، نامزد مورد حمایت ائتلاف "14مارس" و رییس حزب "نیروهای لبنان" و حامی شورشیان سوریه را مورد انتقاد قرار داد.
"سمیر جعجع" رییس حزب نیروهای لبنان و نامزد گروه 14 مارس به اتهام چندین ترور از جمله دو کودک به اعدام محکوم شده بود که با ترفندهایی "عفو سیاسی" دریافت کرد و از اعدام رهایی یافت.
جعجع به تازگی در سخنانی از مردم لبنان خواسته است که گذشته او را نادیده بگیرند.
نخستین جلسه پارلمان لبنان هفته گذشته با حضور 124 نماینده از 128 عضو پارلمان و با حد نصابی کم نظیر در سال های گذشته تشکیل شد، اما در انتخاب رییس جمهوری موفق نبود.
در این جلسه "سمیر جعجع" رییس حزب نیروهای لبنانی و نامزد گروه 14 مارس، تنها 48 رای کسب کرد و مغلوب 52 برگه سفید و بویژه 5 رایی که نمایندگان به قربانیان اقدامات تروریستی او در طول جنگ خانگی لبنان دادند، شکست سنگینی را متحمل شد.
شیخ نعیم قاسم با انتقاد از جعجع خاطرنشان کرد: در جلسه نخست پارلمان لبنان برای انتخاب ریس جمهوری جدید ثابت شد که رییس جمهوری لبنان باید دارای آبرو، پرونده پاک، اخلاق و پایگاه سیاسی و مردمی باشد و روی چنین شخصی می توان توافق کرد.
وی گفت: شرایط کنونی کشور، نیروهای سیاسی و وضعیت فرقه ای لبنان اجازه نخواهد داد گروهی رییس جمهوری را از بین خود برگزیند.
وی با تاکید به اینکه رییس جمهوری آینده لبنان نباید چالش برانگیز و نامش تحریک آمیز باشد، گفت که رییس جمهوری باید بتواند زمینه مشارکت ملی و سهیم کردن همه لبنانی ها در اداره امور کشور را فراهم کند.
معاون دبیرکل حزب الله در باره دیگر ویژگی های رییس جمهوری لبنان اظهارداشت: وی باید بتواند از لبنان ، قدرت و مقاومتش حمایت و زمینه هایی را در داخل کشور ایجاد کند که لبنان از وضعیت کنونی به بهترین شرایط برسد.
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه "همه طرف های منطقه ای و بین المللی و داخلی خواستار ثبات و امنیت لبنان هستند" تصریح کرد: این بهترین فرصت برای لبنانی ها است و ما باید از آن بخوبی استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داد که توافق ما در خصوص استفاده از شرایط منطقه ای و بین المللی برای تشکیل دولت، شرایط سیاسی و امنیتی و ثبات را در لبنان فراهم کرد.
شیخ نعیم قاسم همچنین خواستار استفاده از این فرصت برای تلاش بیشتر و توجه همگانی به ساخت لبنان و احیای اقتصاد آن و حل مشکلات قشرهای آسیب پذیر شد.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که بهترین مسیر برای انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان دستیابی همه گروههای سیاسی به توافق درباره نامزد نهایی است.
جلسه دوم پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهوری جدید که قرار بود دیروز (چهارشنبه) برگزار شود، به دلیل به حد نصاب نرسیدن ( حضور 86 نماینده از مجموع 128 نماینده) تشکیل نشد و تنها 76 نماینده وارد صحن مجلس شدند.
"نبیه بری" رییس مجلس لبنان چهارشنبه هفته آینده را زمان تشکیل سومین جلسه برای انتخاب رییس جمهوری لبنان تعیین کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن