دیدبان

روحانی به خراسان جنوبی می‌رود

روحانی به خراسان جنوبی می‌رود

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبادی در دیدار با مدیران رسانه خراسان جنوبی، اظهار کرد: اگر رسانه ها را از نمایندگان مجلس بگیرند، بسیاری از کارها انجام نخواهد شد.
وی بیان کرد: نماینده مجلس درد مردم را می گوید و گاهی ایرادهایی را طرح می کند که شاید برای برخی مدیران خوشایند نباشد اما نمایندگان مجلس با طرح بعضی از مسائل، تلاش می کنند تا یک مطالبه عمومی ایجاد شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلش شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس مطلبی برای پنهان کردن از رسانه ها ندارند، افزود: نمایندگان مجلس مطلبی برای پنهان کردن از رسانه ها ندارند جزء برخی مباحث که برای عدم سوء استفاده دشمن نباید به صورت شفاف بیان شود.
حجت الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه هیچ سرمایه ای بالاتر از صداقت نیست، از رسانه ها خواست عبارات و سخنان مسئولان را همانگونه که هست منعکس کنند چرا که تکذیبه دادن بعد از درج و انتشار یک خبر، هزینه ها و حساسیت های خاص خود را دارد.
وی با اشاره به کمبود اعتبارات عمرانی کشور، گفت: با این وجود، مطالبات بسیار زیاد است بنابراین نقش رسانه ها در ایجاد فضایی همراه با امید و نشاط نسبت به آینده بسیار مهم و غیرقابل انکار است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها باید جهت گیری کارهای خود را به جای اینکه از رسانه های بیگانه بگیرند از رهبر معظم انقلاب، خط مشی بگیرند.
حجت الاسلام عبادی درباره روند کند تغییر و یا ابقای مدیران دولت نهم و دهم در دولت یازدهم در استان خراسان جنوبی، گفت: برای تغییر مدیریت ها باید هرچه سریعتر تکلیف مدیران مشخص شود، برخی از مدیران که شایستگی و انگیزه کار کردن را دارند باید ابقا شوند و مدیرانی که عملکرد ضعیف دارند و یا سلامت آنها محل بحث است، با مدیرانی شایسته جایگزین شوند.
وی با تاکید بر اینکه مسیر تغییر و تحولات باید در مسیر ولایی باشد نه جناحی، تصریح کرد: نمایندگان ورود جزیی به بحث تغییر و تحولات مدیران نمی کنند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی درباره احداث راه آهن خراسان جنوبی گفت: راه اندازی راه آهن در استان در چهار سفر دولت نهم و دهم به خراسان جنوبی به تصویب رسیده و در حال حاضر به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.
حجت الاسلام عبادی با اشاره به رایزنی نمایندگان استان با وزیر راه دولت قبل و رفع تمامی موانع برای آغاز به کار احداث راه آهن، افزود: پس از حل تمامی موانع پیش روی راه آهن استان در دولت قبل، به دلیل مشکلات تحریم، رئیس جمهور دهم بخشنامه ای مبنی بر عدم آغاز طرح های عمرانی جدید را صادر کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دو مسیر برای احداث راه آهن خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: یک مسیر ملی است که شمال شرق را به جنوب شرق متصل می کند و معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور روی آن نظر مساعد دارد.
وی بیان کرد: همچنین مسیر دیگری که در بعد ملی روی آن کار نشده است اما دربعد منطقه ای بسیار خوب، کوتاه ترین و ارزان ترین مسیر در حال حاضر مسیر طبس به بیرجند است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلش شورای اسلامی گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات عمرانی کشور، در حال حاضر مسیر دوم که از نظر منطقه ای حائز اهمیت است پیشنهاد شده و با بهبود وضعیت اعتبارات کشور در آینده، مسیر ملی راه آهن شمال شرق به جنوب شرق با توجه به اهمیت آن در بعد ملی به طور حتم در آینده اجرایی خواهد شد.
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه این دو مسیر هیچ منافاتی با هم ندارند، تصریح کرد: در حال حاضر احداث راه آهن طبس به بیرجند به دولت پیشنهاد شده است.
وی بیان کرد: در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان طبس، ایشان قول مساعد برای رایزنی احداث راه آهن با وزیر راه را داد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم واضح و شفاف دولت در دور دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: واقعیت این است که انصراف مردم از دریافت یارانه از حد انتظار، کمتر بود و دولتمردان نیز با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، باید تلاش کنند تا اعتماد مردم به آنها بیشتر شود.
حجت الاسلام عبادی به افزایش ناگهانی حامل های انرژی نیز اشاره کرد و افزود: مردم تحت فشار تورم هستند و بیکاری بسیار زیاد است، افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت بنزین در نگاه نخست شاید زیاد نباشد اما برای مردم این افزایش ناگهانی سنگین است.
وی اظهار کرد: دولت در هنگام ثبت نام مردم در دور دوم ثبت نام هدفمندی یارانه ها از شناسایی ۱۰ میلیون نفر برخوردار خبر داده بود اما بعد از اتمام ثبت نام اعلام کرد که کسی را حذف نخواهیم کرد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلش شورای اسلامی درباره شعار سال رهبر معظم انقلاب با عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه در جریان تمام امور کشور هستند و با توجه به فشار اقتصادی که بر مردم وارد شده است، اقتصاد را در ابتدای شعار امسال مطرح فرموده اند چرا که این مهم در سال گذشته نیز محقق نشده است.
حجت الاسلام عبادی با انتقاد از اینکه برخی از مدیران توجه به فرهنگ را در رده سوم و یا چهارم اولویت های خود قرار داده اند، اظهار کرد: تمام امور از جمله سیاست، اقتصاد، مسائل اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، تمامیت ارضی، کارآمدی سیستم های اجرایی به فرهنگ ارتباط پیدا می کند.
وی تصریح کرد: کشورهایی که برای فرهنگ مردم برنامه ریزی می کنند بسیار موفق هستند و در ایران علی رغم تمامی تاکیدات، آنگونه که باید به این مهم توجه نشده است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلش شورای اسلامی درباره مشکلاتی که برای جذب سرمایه گذار در این استان وجود دارد، افزود: آنچه مسلم است در سیستم اداری استان، علائمی از مریضی مشاهده می شود به گونه ای که یک سرمایه گذار در عرصه فولاد بعد از مدت ها رایزنی هنوز در واگذاری و تملک زمین با مشکل مواجه است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلش شورای اسلامی در زمینه مشکل کمبود پروازهای استان اظهار کرد: در حال حاضر پروازهای استان وضعیت مطلوبی ندارد و حتی به وزیر راه نیز در این زمینه اخطار داده شده و در هفته گذشته نیز به اتفاق استاندار، به سازمان هواپیمایی کشور، شرکت آسمان و ماهان رفته و در این باره مذاکراتی داشتیم.
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه در خانه ملت با تاکید بر اینکه تاکنون گوش شنوایی برای رفع مشکلات پروازهای استان پیدا نکرده ایم، گفت: فرودگاه بیرجند باید حداقل روزی دو پرواز داشته باشد که امیدواریم با مساعدت دولت این مشکل برطرف شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن