دیدبان

ابوترابی در مراسم بزرگداشت روز بسیج کارگری چه گفت؟

ابوترابی در مراسم بزرگداشت روز بسیج کارگری چه گفت؟

به گزارش دیدبان به نقل از بسیج پرس ، حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز بسیج کارگری و تجلیل از 14 هزار شهید جامعه کارگری که صبح امروز در سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار شد گفت: واژه ای که باید به آن فکر کنیم و همیشه به عنوان یک تابلوی زیبا بدرخشد و نگاه ما را به خود معطوف دارد واژه اقتدار ملی است.

وی با بیان اینکه باید به بالاترین سطح از اقتدار دست پیدا کنیم گفت: هیچ انسانی بدون اقتدار زنده نیست و هیچ جامعه ای نمی تواند در عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به راه خود ادامه دهد.

ابوترابی گفت: همیشه قدرتمندان عالم که با ارزشهای اخلاقی فاصله داشتند استخوان های جوامع ضعیف را زیر چکمه های خود خرد کردند. تاریخ پر رنگ آسیا و آفریقا، بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین و حتی اروپا بیانگر این واقعیت است.
وی با بیان اینکه کسانی می توانند در این روزگار محبوب خداوند و در کشور ایفای نقش کنند که اقتدار داشته باشند اظهار داشت: ما باید بالاترین سطح از عبرت را در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی تجربه کنیم. عبرت بدون تردید محصول سعی و تلاش صحیح است و هیچ گاه بدون تلاش به دست نمی آید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سعی و تلاش اگر در چهارچوب عمل صالح باشد، سرمایه انسان سرمایه ماندگار است اما اگر عمل ناصالح باشد انسان را به تباهی می کشد؛ لذا خداوند در قرآن با عنوان عمل از انسان یاد می کند و حال شما جایگاه کارگر را ببینید که چقدر بالاست.

وی با اشاره به اینکه عمل صالح و عمل غیر صالح به عنوان یک چهارچوب در کار مطرح است خاطر نشان کرد: فرزند نوح عمل است اما عمل غیر صالح؛ و نوح هم عمل است اما عمل صالح.

حجت الاسلام ابوترابی با تاکید بر اینکه عمل صالح باید مبتنی بر علم و دانش باشد گفت: هر اقدام ما باید از پشتوانه علمی برخوردار باشد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به گروه خودروسازی ایران خودرو که  بنگاهی است با بیش از نیم قرن تجربه و با داشتن 50 هزار نفر نیروی مستقیم و درگیر کار اجرایی باید هر اقدام و تصمیمش کاملا مبتنی بر دانش و نوع آوری علمی باشد. یکی از اشکالات مهمی که به صنعت خودرو وارد است اینکه ما در مرز علم حرکت نمی کنیم و این در حالی است که در حوزه هایی نظیر موشکی حرکت ما در مرز علوم آن صنعت است.

وی با اشاره به جایگاه مهم تحقیق و پژوهش و لزوم توجه بیش از پیش به آن گفت: مهمترین مساله در یک سعی موفق استفاده از بالاترین سطح از پشتوانه علمی و تحقیقاتی و در دستور کار قرار دادن آن است.

ابوترابی با بیان اینکه بدون ارتقای بهره وری به جایگاهی از قدرت دست پیدا نمی کنیم اظهار داشت: با افزایش چند درصد حقوق و رشد چند برابری تورم که به معنی کاهش تدریجی ارزش پول ملی است نه به رفاه دست پیدا می کنیم و به اقتدار  و یکی از راهکارهای رسیدن به اقتدار ملی افزایش ارزش پول ملی است که در سایه افزایش ارزش تولیدات داخلی محقق می شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در قدم اول بازار ایران را از کالاهای خارجی خالی کرده و به فکر صادرات در بازارهای خارجی از طریق صادرات باشیم گفت: باید همگی دست به دست هم دهیم و سال فرهنگ و اقتصاد را با عزم ملی و مدیریت جهادی به سال ارتقای کارایی و بهره وری تبدیل نماییم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: هرچند که همه می دانیم که در برخی از کالاهای داخلی کیفیت محصول در مقایسه با کالاهای خارجی پایین تر است اما باید فرهنگ مصرف کالای ایرانی را جایگزین کالای خارجی کنیم و این امر با همکاری مصرف کنندگان در مصرف کالاهای داخلی و افزایش بهره وری از طرف تولید کنندگان میسر می شود.

ابوترابی در خاتمه با بیان این نکته که مهمترین شاخص در اقتصاد اسلامی عدالت است گفت: امیدوارم که در دهه چهارم انقلاب شاهد کاهش فاصله طبقاتی در جامعه باشیم. باید شکاف های طبقاتی به حداقل ممکن برسد. نباید تمرکز ثروت در دست عده ای خاص باشد..

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص)، طالبی مسئول سازمان بسیج کارگری کشور، خزائی مسئول سازمان بسیج کارگری تهران بزرگ، یکه زارع مدیر عامل گروه خودرو سازی ایران خودرو، نجفیان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، از کتاب این دست های بوسیدنی رونمایی و از خانواده های شهدای قشر کارگر تجلیل شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن