دیدبان
رئیس پارلمان عراق:

با ایران رابطه خوبی دارم و با مالکی مشکلی ندارم

با ایران رابطه خوبی دارم و با مالکی مشکلی ندارم

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق  ، ابراز امیدواری کرد، انتخابات فردا بتواند نشان دهنده خواسته‌ های واقعی مردم عراق باشد و کشور را از بحران های سیاسی و نا امنی فعلی نجات دهد.

انتخابات تجلی خواسته های واقعی مردم

وی افزود: امیدوارم انتخابات فردا خواست واقعی مردم عراق،  برای اصلاح و تغییر روند فعلی کشور را برجسته کند و آغاز گر عصری تازه در عراق پس از سقوط صدام حسین باشد.

النجیفی در این مصاحبه بار دیگر ساز مخالفت با کاندید شدن مجدد آقای المالکی را به صدا در آورد و ابراز عقیده کرده است که بیشتر گروههای سیاسی عراق مخالف کاندید شدن آقای المالکی برای سه دوره متوالی هستند ، زیرا وی به اندازه کافی و به مدت ٨ سال سکان ریاست کشور را برعهده داشته  و هم اکنون کشور نیازمند فردی جدید با افکار و پشتکار قوی است تا بتواند عراق را از بحران های کنونی نجات دهد.

با مالکی مشکلی ندارم

رئیس پارلمان عراق در عین حال با انتقاد از سیاست های ٨ سال گذشته نوری المالکی گفت: نه من و نه هیچ کس دیگری مشکلی شخصی با آقای المالکی ندارد.

وی در اظهاراتی تبلیغاتی بدون اشاره به اقدامات مثبت دولت مالکی در برقراری امنیت و افزایش نقش منطقه ای عراق گفت: عراق در هیچ زمینه‌ای موفقیتی کسب نکرده است ، نه در زمینه وضعیت معیشتی مردم ، نه در زمینه اقتصادی و نه در زمینه امنیت که مهمترین دغدغه عراقی ها است.
همواره خواستار رابطه خوب با ایران بوده‌ام
اسامه النجیفی در بخش دیگری از این مصاحبه به روابط خود با مقامات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در زمانی که ریاست پارلمان عراق را برعهده گرفته‌ام ،چندین بار به تهران سفر کرده و همچنین از مقامات ایرانی در بغداد استقبال کرده‌ام ، همواره خواستار روابطه‌ای دوستانه با ایران بر اساس احترام متقابل بوده و هستم.
وی افزود: ما نیازمند گسترش روابط با همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه هستیم  و می‌توانیم این روابط را بر اساس احترام گذاشتن به دیدگاههای یکدیگر ، خیلی بیشتر از وضعیت کنونی گسترش دهیم.
پیش بینی نتیجه انتخابات سخت است
رئیس پارلمان عراق پیش‌بینی برای نتیجه انتخابات فردا را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: پیش بینی نتیجه انتخابات خیلی سخت است  اما ائتلاف متحدون با توجه به کارهای مثبتی که در گذشته انجام داد‌ایم و اشخاص بسیار باسواد و قدری که کاندید کرده‌ایم ، انتظار نتیجه خوبی را داریم.
وی ملت عراق را برنده واقعی انتخابات توصیف کرد و افزود: در انتخابات هیچ کس برنده و هیچ کس بازنده نیست ، برنده واقعی ملت عراق هستند که از طریق صندوق های رای آینده سیاسی کشور را  رقم می زنند.
مخالف جنگ با تروریسم نیستم 
اسامه النجیفی که خود یکی از شخصیت های برجسته اهل تسنن است ، در ادامه موضع خود در قبال درگیری فعلی استان الانبار را بیان کرد و گفت: من مخالف مبارزه با تروریسم نیستم ،  اما جنگی که در الانبار در حال وقوع است ، با در نظر گرفتن همه جوانب می‌توان آن را یک فاجعه انسانی نامید.

وی همچنین بر لزوم مبارزه همه جانبه دولت با گروههای تروریستی تاکید کرد و گفت: دولت باید به شدت با گروههای تروریستی و کسانی که در نا امنی نقش دارند مبارزه کند ، اما میان مردم عادی که خواسته اصلاحات دارند و تروریست ها باید تفاوت قائل شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن