دیدبان
محمد خزاعی:

مدیران فرهنگی ما در خواب خرگوشی به سر می برند

مدیران فرهنگی ما در خواب خرگوشی به سر می برند

به گزارش دیدبان به نقل از نسیم، نخستین نشست رسانه ای سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با حضور محمد خزائی دبیر جشنواره، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره، جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت، محمدرضا شرف الدین مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس و خانواده شهدا شامل محسن وزوایی، محمد منتظر القائم، مهدی رجب بیگی و عباس ورامینی در لانه جاسوسی برگزار شد.
بر اساس این گزارش در این مراسم آهنگ جدید حامد زمانی به نام "طبس" اجرا و سپس از آن رونمایی شد. همچنین در ادامه برنامه از خانواده شهدای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شامل محسن وزوایی، محمد منتظر القائم، مهدی رجب بیگی و عباس ورامینی و محمد منتظرالقائم تقدیر شد.

* جشنواره بین المللی فیلم مقاومت جریان ساز و تأثیرگذار است
سپس محمد خزائی دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در ابتدای برنامه و در سخنانی گفت: جشنواره بین المللی فیلم دفاع مقدس در گذشته و مقاومت سه دوره اخیر یک جشنواره بزرگ انقلاب محسوب می شود که جریان ساز و تأثیرگذار است.
وی افزود: 30 سال از برگزاری این جشنواره می گذرد. در سال های اولیه انقلاب و جنگ بود که تعدادی از بچه های جبهه و دفاع مقدس کنار هم جمع شدند و احساس کردند خلأیی هست که باید در راستای آن برنامه ریزی جشنواره ای داشته باشند تا مسیر و جریان سینمای انقلاب و دفاع مقدس را راه اندازی کنند.
دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت ادامه داد: این جشنواره برکات بسیاری داشته و یکی از جشنواره های جریان ساز در مسیر انقلاب بوده و نباید فراموش کنیم در آن سال ها سینمای دفاع مقدس به تازگی حرکت خود را آغاز کرده بود و کارهای جدی انجام نمی شد و سامان دهی مناسبی نبود و بچه ها خود از امکانات جنگی برای ساخت فیلم استفاده می کردند. اصلا شکل گیری تولید آثار دفاع مقدسی و ایجاد مکانی برای سینمای دفاع مقدس در قالب همین جشنواره ضروری به نظر رسید و پس از آن بود که شهرک دفاع مقدس ایجاد شد.
خزائی خاطرنشان کرد: از دوره یازدهم نام جشنواره فیلم دفاع مقدس به مقاومت تغییر پیدا کرد و حوزه بین المللی به آن اضافه شد. در حقیقت مقاومت به معنای عام بیشتری با توجه به دغدغه های جهانی و اتفاقاتی که خارج از مرزها اتفاق می افتد اهمیت پیدا کرد.

* بسیاری از مدیران فرهنگی ما در خواب خرگوشی به سر می برند
وی تصریح کرد: متاسفانه در وضعیتی به سر می بریم که بسیاری از مدیران فرهنگی ما در خواب خرگوشی به سر می برند و هیچ اقدامی انجام نمی دهند. البته این موضوع هیچ ربطی به دولت فعلی ندارد بلکه نتیجه فرهنگ در مدت زمان 8 تا 10سال مشاهده می شود. آرگو، فیلم 300 و سریال های متعددی برضد ایران ساخته می شود و ما حتی یک واکنش ساده و ابتدایی هم نسبت به انجام نمی دهیم فقط دفاع می کنیم و خنثی هستیم. گاهی مهاجم بودن در مسائل فرهنگی موجب می شود آنها کنشی از خود نشان دهند. این درحالی است که بودجه های فرهنگی ما هم بد نیست.

* هیچ وقت سازش فرهنگی با غرب نخواهیم داشت
دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت اضافه کرد: اگر شاهد تسامح و تساهلی در مسائل سیاسی باشیم اما هیچ وقت سازش فرهنگی نخواهیم داشت و در برابر آنها خواهیم ایستاد و مقاومت می کنیم چون جبهه سینمای مقاومت هنوز زنده است.

* باید به فکر راه اندازی جبهه هنری باشیم
خزائی یادآور شد: اعتقاد دارم که جبهه فکری انقلاب راه اندازی شده و امروز باید به فکر راه اندازی جبهه هنری باشیم. در حقیقت باید از مرحله تفکر وارد مرحله عملگرایی بشویم. جبهه هنری انقلاب، سربازان دفاع مقدس را می خواهد تا امروز در عرصه فرهنگی مبارزه کنند و وارد عمل شوند. نباید به شرایطی دچار بشویم که دنیا از ما جلوتر برود و حتی شاهد هستیم که در حوزه مقاومت کشورهای دیگر از ما جلو افتاده اند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟