دیدبان

چه کسی به تروریست‌های تکفیری گرا می‌دهد؟

چه کسی به تروریست‌های تکفیری گرا می‌دهد؟

به گزارش دیدبان به نقل از مشرق، در حالی که مردم زاهدان از خبر شهادت شهید صیادی، یکی از کارمندان ثبت احوال در سرباز در سوگ و خشم هستند؛ مولوی عبدالحمید طی سخنانی پس از شهادت "محمدرضا صیادی" از مدیران ثبت احوال، ضمن معمولی جلوه‌دادن چنین جنایاتی به تخریب سازمان ثبت احوال پرداخت.
 

چه کسی به تروریست‌های تکفیری گرا می‌دهد؟
 

عبدالحمید در این سخنرانی با بیان این ادعا که شبیه این قتل‌ها در شهرهای دیگر هم اتفاق می‌افتد ولی در سیستان و بلوچستان این قتل‌ها بزرگنمایی می‌شود، مدعی شد که شناسنامه افراد ایرانی‌الاصل بدون دلیل توقیف می‌شود و همچنین باید در صدور شناسنامه با عدالت برخورد شود.
به گزارش مشرق، پیش از این نیز زاهدان شاهد ترور یکی از مقامات استانی ثبت احوال بوده است که علل شهادت این مقام مسؤول ثبت احوال دارای پیچیدگی امنیتی خاصی بوده است.
این شهدا در حالی در راه حفاظت از هویت و تابعیت ایرانی در سیستان و بلوچستان به شهادت می‌رسند که عبدالحمید در تازه‌ترین اظهاراتش، دست به تخریب این نهاد زده است؛ اظهاراتی که براحتی می‌تواند باعث تحریک تروریست‌های تکفیری و ایجاد نارضایتی و ذهنیت منفی در افکار عمومی شود. مروری بر خطبه‌های عبدالحمید نشان می‌دهد که وی چند ماه پیش هم ضمن تخریب وجهه ثبت احوال، تحرک برای ناامنی در قبال ثبت احوال را پیش‌گویی کرده بود.
عبدالحمید در یک سخنرانی عمومی در 9 مرداده ماه پارسال مدعی شده بود که با گزارش‌های غلط، تابعیت ایرانی افراد در بلوچستان لغو می‌شود!
اوج سخنان تحریک‌آمیز عبدالحمید آن قسمت از اظهارات اوست که می‌گوید: می‌دانیم مأمورانی که در این زمینه – صدور شناسنامه و احراز هویت ایرانی- انجام وظیفه می‌کنند اهل‌سنت و بلوچ نیستند و برخی از آنان ممکن است از سعه صدر و دوراندیشی لازم برخوردار نباشند و سلیقه‌ای عمل کنند!
این در حالی است که گروهک تروریستی جیش‌العدل اخیرا بیانیه‌ای صادر و عنوان کرده است که کارمندان شیعه و غیرنظامی هدف ترور آنها در بلوچستان خواهند بود.
عبدالحمید در بخش دیگری از همان سخنرانی سیاه‌نمایانه، خروج اعضای گروهک تروریستی جیش‌العدل از خاک ایران و تحرکات تروریستی آنان علیه کشور را نیز پیشگویی کرده و گفته بود: مبادا افرادی ایرانی‏‌الاصل از کشور اخراج شوند و فردا آن سوی مرزها علیه ما و کشورمان دست به فعالیت بزنند!

 

چه کسی به تروریست‌های تکفیری گرا می‌دهد؟
پیکر آغشته به خون شهید محمدرضا صیادی پس از ترور

 

حال باید پرسید آیا این گونه سخنان در گذشته و همچین اینک پس از شهادت یک کارمند ثبت احوال به دست تروریست‌های داخلی، مجوزی برای مشروعیت دادن یا تحریک به اختلاف‌افکنی بین پیروان مذاهب مختلف و به‌صورت تلویحی علیه کارمندان شیعه در بلوچستان نیست؟
عبدالحمید در ظاهر تروریست‌ها را محکوم می‌کند ولی به‌گونه‌ای سخن می‌راند که مستمع او قانع می‌شود که کار تروریست‌ها چندان هم بد نبوده است.
در حالی که تاکنون بسیاری از رسانه‌های ضدانقلاب و ضد ایرانی و حتی "احمد شهید" گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران تاکنون با استناد به سخنان عبدالحمید، وجهه جمهوری اسلامی را تخریب کرده‌اند بسیاری از تروریست‌های وهابی نیز در جنوب شرق برای توجیهه برخی جنایات خود در رسانه‌های‌شان اظهارات عبدالحمید را برجسته می‌کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن