دیدبان

گستاخی اسرائیل ثمره سیاست خارجی دولت جدید

گستاخی اسرائیل ثمره سیاست خارجی دولت جدید

به گزارش دیدبان به نقل از598، با فرا رسیدن سالگرد [افسانه] هولوکاست (مصادف با دوشنبه 8 اردیبهشت) از دیروز در سرتاسر فلسطین اشغالی مراسم های یادبودی در حال برگزاری است که خبرگزاری های صهیونیستی داخل و خارج از خاک فلسطین اشغالی در حال پوشش کامل آن هستند. نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل، در اولین مراسمی که در کنار یابود قربانیان اصطلاحی واقعه ی اثبات نشده ی هولوکاست برگزار شد ایران را به تلاش برای راه اندازی هولوکاستی دیگر متهم کرد!
نتانیاهو که فرصت را مناسب دیده بود در حالیکه که رسانه های بین المللی امریکایی و اسرائیلی متعددی سخنانش را پوشش میدادند اظهار داشت: ”من قبلا در همین مکان بارها اعلام کرده ام که خطر را باید به موقع شناسایی کرد و به موقع عکس العمل نشان داد. و امشب از سران کشورهای دنیا سوال می کنم: چرا واقعه ی هولوکاست باعث نمی شود چشمان خود را باز کنید و خطر پیش رو را ببینید. خطری که نشانه های آن قطعی و واضح هستند!


 

آیا جهان نمی خواهد از اشتباهات گذشته درس بگیرد؟ امروز ما دوباره در معرض خطری واقعی هستیم. ایران فریاد نابودی ما را سر داده و در همان حال در حال ساخت بمب هسته ای است!!"
نتانیاهو که قطعا لزومی نمی دید مدرکی برای مدعای خود ارائه دهد (حتی در حد یک نقاشی!!) با ارتباط دادن هولوکاست و مسئله هسته ای ایران، نظام اسلامی را به تلاش برای نسل کشی صهیونیست ها متهم کرد. این در حالی است که اولا حتی در دولت نهم و دهم که ایران سخت ترین مواجه های دیپلماتیک را با رژیم صهیونیستی داشت، هیچگاه سخنی از شروع جنگ سخت در میان نبود. و دوما با روی کار آمدن دولت جدید متاسفانه در رفتار برخی مسئولین رده بالای دولتی نشانه هایی به چشم می خورد که از آنها بوی مسامحه و اغماض از دشمنی های رژیم منحوس اسرائیل به مشام می رسید.
دلجویی وزیر امور خارجه از یک دختر اسرائیلی در صفحه فیسبوکش و جمله ی معروف ”آن مرد که هولوکاست را انکار می کرد رفته است" شروع مسامحات دولت جدید درخصوص اسرائیل بود. همچنین، رئیس جمهور، دکتر حسن روحانی در مصاحبه ای با سی ان ان –شاید فقط برای متفاوت نشان دادن سیاست خارجی خود نسبت به دولت قبل- در اقدامی عجیب در پاسخ به اصرار خبرنگار که پرسیده بود آیا ایران اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت یا نه فقط لبخند زد!
خاطرنشان می گردد بیشترین عصبانیت سران رژیم صهیونیستی از دولت نهم و دهم، به طرح دو سوال از رئیس جمهور وقت برمی گشت که هیچگاه پاسخی برای آنان از طرف رژیم غاصب اسرائیلی دریافت نگردید. سوالاتی که قداست را که اسرائیل در پوشش هولوکاست برای خود گردآورده بود خدشه دار می کرد: 1- هولوکاست در کجا واقع شده، و چرا مردم سرزمینی دیگر باید تاوان آن را بپردازند؟ 2- اگر واقعا چنین رویدادی در تاریخ به وقوع پیوسته است چرا اجازه تحقیق درباره آن را نمی دهند؟

اما اکنون با وجود عقبگردی که دولت جدید در سیاست خارجی خود نسبت به دولت قبل اعمال کرده، نه تنها دشمنی های این رژیم منحوس پایان نپذیرفته اند بلکه نخست وزیر این دولت جعلی، با وقاحت تمام ایران را در حال آغاز هولوکاستی دیگر علیه صهیونیست ها عنوان می کند.
همچنین، پس از انبوه امتیازدهی های ایران به غرب به منظور جلب اعتماد آنان در بی خطر بودن برنامه هسته ای کشورمان، فرانک رز، مشاور وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور سیاست های دفاعی و فضایی، در ابوظبی اعلام کرد ایران باید اثبات کند در حال ساخت بمب اتم نیست!!
قراردادن جملات این مقام امریکایی در کنار اظهارات مقامات اربابشان اسرائیل به خوبی نشان میدهد عقب نشینی از سیاست مقاومت تا کنون تاثیری در برطرف کردن دشمنی های امریکا و اسرائیل نداشته است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن