دیدبان

دونتسک اوکراین همه‌پرسی برگزار می‌کند

دونتسک اوکراین همه‌پرسی برگزار می‌کند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، پرس تی وی اعلام کرد ؛ "دنیس پوشیلین" رهبر جمهوری مردمی دونتسک روز گذشته تصریح کرد: دونتسک طی ماه آینده همه پرسی را برگزار خواهد کرد تا آینده این منطقه در شرق اوکراین روشن شود.

بر اساس این گزارش دونتسک در حالی قصد دارد همه پرسی سراسری را 11 می (21 اردیبهشت) برگزار کند که پیش از این برگزاری همه پرسی مشابه در شبه جزیره کریمه منجر به الحاق این منطقه به خاک روسیه شده است.

اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود با واکنش منفی اوکراین و کشورهای غربی روبرو شده است. این مقام ارشد دونتسک افزود: سئوالی که در این همه پرسی از مردم پرسیده خواهد شد این است که "آیا شما با اعلام استقلال جمهوری مردمی دونتسک موافق هستید؟".

وی گفت: دونتسک پس از همه پرسی سراسری نیز انتخابات جدیدی را برگزار خواهد کرد تا رهبران جدید خود را بشناسد. وی گزارش های منتشر شده در این خصوص را که دونتسک منابع مالی کافی برای برگزاری همه پرسی را در اختیار ندارد به شدت رد کرده است.

این مقام ارشد دونتسک تصریح کرد: ما می خواهیم ببینیم بهترین توافق برای آینده روابط ما با غرب اوکراین چه خواهد بود، آیا تشکیل فدراسیون، کنفدراسیون و یا اعلام استقلال کدام گزینه از سوی مردم انتخاب خواهد شد.

پس از الحاق کریمه به خاک روسیه تحرکات مخالفان طرفدار روسیه در شرق اوکراین افزایش یافته است. در همه پرسی کریمه بیش از 97 درصد مردم به الحاق این منطقه به روسیه رای دادند. میزان مشارکت مردم در این همه پرسی 83 درصد اعلام شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن