دیدبان
علی رغم مخالفت نهادهای مسئول

مدیر مسئولی روزنامه دانشگاه آزاد به یک فتنه گر رسید+سوابق

مدیر مسئولی روزنامه دانشگاه آزاد به یک فتنه گر رسید+سوابق

به گزارش دیدبان به نقل از ندای انقلاب، احسان مازندرانی از دستگیرشدگان فتنه 88 که پس از رسیدن میرزاده به کرسی ریاست دانشگاه آزاد توانسته بود سرپرستی روزنامه این دانشگاه را عهده دار شود، سرانجام پس از چند ماه با وجود مخالفت دستگاه های مسئول با انتصاب وی به سمت مدیرمسئولی، به این سمت منصوب شد.
 


احسان مازندرانی علی رغم مخالفت نهادهای مسئول، مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان شد

وی در طول چند ماه گذشته در شرایطی سرپرستی این روزنامه را عهده دار بود که به دلیل عدم پاسخ استعلام وی از سوی نهاد های مسئول و نیز نداشتن مدرک لیسانس که جزو شرایط مدیرمسئولی روزنامه است، همچنان با حکم سرپرستی این روزنامه را به صورت غیر قانونی اداره می کرد که البته علی رغم مخالفت برخی نهاد های مسئول، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ترجیح داد با بی محلی نسبت تبعات انتصاب چنین فردی، وی را به سمت مدیر مسئول این روزنامه انتخاب کند. به گفته برخی منابع مطلع البته رئیس دانشگاه آزاد متعهد شده پس از چند ماه فرد دیگری را جایگزین مازندرانی در این روزنامه کند.

براساس ماده ۹ فصل پنجم قانون مطبوعات از جمله شرایط صاحبان امتیاز و مدیران مسئولان روزنامه ها و نشریات داشتن صلاحیت علمی درحد لیسانس است. همچنین در تبصره ۶ این ماده آمده است که هیئت نظارت موظف است جهت بررسی صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول از مراجع ذیصلاح (وزارت اطلاعات و دادگستری و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ) استعلام نمایند.

این در حالی است بنا به گزارش برخی رسانه ها احسان مازندرانی به دلیل برخی تحرکات تنش آفرین و سوء سیاسی و ارتباط با یک عنصر تجزیه طلب در زمان دانشجویی در دانشکده خبر، با حکم کمیته انظباطی این دانشکده از ادامه تحصیلش جلوگیری به عمل می آید و نمی تواند مدرک تحصیلی کارشناسی خود را بگیرد.

حضور احسان مازندرانی در کنار خانواده هاشمی در دادگاه فاطمه هاشمی


** احسان مازندرانی از ارتباط پنهان با بی بی سی تا کودتا خواندن انتخابات ۸۸
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی(خانه ملت) سال گذشته در گفت گو با یک منبع آگاه نوشت که" «احسان مازندرانی» دبیر اجرایی روزنامه‌ اصلاح‌طلب اعتماد به اتهام ارتباط با شبکه رسانه‌ای بنگاه دروغ‌پراکنی بی‌بی‌سی و سایت‌های خبری ضد‌انقلاب بازداشت شد.وی که دبیر اجرایی یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب است، مدتی در مالزی زندگی می‌کرده و در همان‌جا نیز با رسانه‌های فارسی‌زبان ضد‌انقلاب ارتباط داشته است".

احسان مازندرانی در حال مصاحبه با زهرا رهنورد


آقای مازندرانی و همسرش خانم ملیحه حسینی-که او نیز از روزنامه نگاران اطلاح طب و بازداشت شدگان پس از فتنه ۸۸ است- پیشتر به همراه تعداد زیادی از روزنامه نگاران اصلاح طلب داخلی و ضد انقلاب خارج از کشور در شهریور سال ۸۸ پس از انتخابات باشکوه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که منجر به اردوکشی خیابانی عناصر فتنه انگیز شد، در نامه ساختارشکنانه انتخابات ۲۴ خرداد را کودتا خوانده بودند.

** "فرهیختگان" تریبون دانشگاه آزاد یا تریبون اصلاح طلبان

به باور شماری از روزنامه نگاران با روی کار آمدن احسان مازندرانی و تیم همراهش در روزنامه فرهیختگان، این روزنامه به محل تجمع روزنامه نگاران اصلاح طلب و نیز پرداختن به موضوعات نازل سیاسی به جای مسائل صنفی دانشگاهی تبدیل شده است.

رپرتاژ روزنامه دانشگاه آزاد(فرهیختگان) برای خانواده هاشمی


عملکرد جناحی و حزبی روزنامه دانشگاه آزاد درحالی صورت می گیرد که اولین مدیر مسئول این روزنامه چند روز قبل از انتشار آن در ۲۹ اردیبهشت ۸۸ در گفت وگویی با خبرگزاری فارس اعلام کرده بود که این روزنامه کاملاً مستقل از هر جناح و حزب بوده و درباره دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع‌رسانی خواهد کرد. فرهیختگان بیشتر حول محور دانشجو و قشر فرهیخته به تولید مطلب خواهد پرداخت.

** با شال و مانتوی کوتاه به فرهیختگان بیایید!

فرهیختگان "مازندرانی" در ادامه خط و مشی جدید خود در دوره ریاست میرزاده بر این دانشگاه، دست به اخراج گسترده شماری از روزنامه نگاران قبلی این روزنامه زد.

به گفته یکی از روزنامه نگاران فرهیختگان در دوره جدید از آنان خواسته شده بود تا با مانتوی کوتاه و شال بر سر کار حاضر شوند!

مازندرانی در همین زمینه سیاست های فرهنگی و ارزشی درون این مجموعه را نیز تغییر داد تا جایی که به گفته یکی از روزنامه نگاران قبلی این روزنامه به دستور وی اعلام شد که دیگر لازم نیست خانم‌ها با مقنعه و ظاهر اداری به محل کار بیایند و با شال و مانتوی کوتاه می‌توانند در روزنامه حاضر شوند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن