دیدبان

نشست فوق‌العاده درباره اوکراین

نشست فوق‌العاده درباره اوکراین

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم: منابع آگاه اتحادیه اروپا امروز شنبه اعلام کردند، دیپلمات‌های ارشد اروپایی قصد دارند در نشست فوق‌العاده خود در شهر بروکسل در خصوص اعمال تحریم‌های جدید ضد روسیه به خاطر بحران اوکراین رایزنی و گفتگو کنند.

بر اساس این گزارش، 3 مقام آگاه اروپایی که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند، نشست دیپلمات‌های ارشد اروپایی برای بررسی بحران اوکراین و اعمال تحریم‌های جدید ضد روسیه اواسط روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

رهبران 7 کشور صنعتی جهان نیز امروز شنبه در نشست کره جنوبی موافقت خود را با اعمال تحریم‌های جدید ضد روسیه اعلام کرده‌اند. اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود موجب تشدید تنش در روابط مسکو با غرب شده است.

دولت روسیه حاضر نیست تا مقام‌های جدید اوکراین را به رسمیت بشناسد. مسکو بر این باور است که دولت جدید کی‌یف با زور و خشونت به قدرت رسیده است. بحران اوکراین موجب شده است تا سطح روابط روسیه و غرب به پایین ترین حد خود پس از جنگ سرد برسد.

آمریکا و اروپا تاکنون تحریم هایی را ضد مقام‌های روسی اعمال کرده‌اند و قصد دارند در دور جدید تحریم‌ها مجازات‌های اقتصادی و تجاری را ضد شرکت‌های بزرگ روسی اعمال کنند.

یک منبع آگاه کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد، اتحادیه اروپا قصد دارد طی روزهای آینده نام افراد جدیدی را در فهرست تحریم های مقام های روسی اضافه کند. این منبع آگاه که خواست فاش نشود تاکید کرد: تحریم هایی که از سوی اتحادیه اروپا طی روزهای آینده ضد روسیه اعمال خواهد شد شامل نام های جدیدی است که با ممنوعیت سفر به اروپا و توقیف اموال و دارایی ها روبرو خواهند شد.


اتحادیه اروپا پیش از این با افزودن نامهای بیشتر به این فهرست موافقت کرده و این مساله خیلی سریع مورد توافق نهایی قرار خواهد گرفت. کشورهای اروپایی هنوز در خصوص اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری ضد روسیه به توافق نهایی نرسیده اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن