دیدبان
با تشدید تنش در اوکراین؛

ورود 150 نیروی آمریکا به لیتوانی

ورود 150 نیروی آمریکا به لیتوانی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، گروهی از نیروهای آمریکایی در قالب کمک به متحدان ناتو در جریان بحران ایجاد شده در اوکراین وارد لیتوانی شدند. دالیا گری‌بوسکایت، رئیس‌جمهور لیتوانی با استقبال از ورود نظامیان آمریکایی آن را اقدامی بازدارنده در منطقه و واکنشی به اقدامات روسیه در اوکراین دانست.

وی پس از ورود 150 نیروی نظامی آمریکایی به پایگاه هوایی سیاولیای گفت: " ما می‌دانیم که در این موقعیت دوستان واقعی ما برای کمک حاضر شده‌اند.رئیس‌جمهور لیتوانی افزود: اگر یکی از مهمانان ما زخمی‌شود این به معنی برخورد مستقیم نه تنها با لیتوانی بلکه با آمریکا است."

طبق اظهارات وزارت دفاع لیتوانی هدف از ورود نظامیان آمریکایی حاضر در این کشور شرکت در چند رزمایش نظامی است.

گروه دیگری از نظامیان روز چهارشنبه وارد لهستان شدند. روز جمعه نیز تعدادی از نیروهای آمریکایی وارد لتونی شدند. روز دوشنبه نیز 150 نظامی آمریکایی وارد استونی خواهند شد.

سه‌شنبه گذشته واشنگتن اعلام کرد 600 نظامی خود را برای افزایش حضور نظامی و اطمینان دهی به متحدان ناتو از پایبندی آمریکا به تعهدات خود در قبال آنها به اروپا خواهد فرستاد.

ناتو همچنین گشت‌های هوایی خود بر فراز کشورهای بالتیک را افزایش دادند که 50 سال در اختیار شوروی بودند و در سال 2004 به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیوستند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن