دیدبان

کرباسچی:دولت روحانی تداوم دولت هاشمی است

کرباسچی:دولت روحانی تداوم دولت هاشمی است

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با هاشمی رفسنجانی گفت: کارگزاران دو درجه دارند، اول کارگزاران به عنوان یک حزب و دوم به عنوان یک گفتمان یا تفکر که در درجه اول فقط افرادی که به عضویت این حزب درآیند، کارگزارانی هستند اما در درجه  دوم هر کسی که به فکر رشد و توسعه و آبادانی باشد‌ کارگزارانی است.
وی با بیان اینکه هاشمی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است،خاططرنشان کرد: اجازه می‌خواهم بگویم بنیانگذار واقعی کارگزاران شما هستید که 19 سال قبل با پشتگرمی به شما و برای ادامه راه شما این حزب را ایجاد کردیم.
وی ادامه داد:تداوم راه سیاسی دو گونه است یکی به شیوه قدیم با نظام‌های موروثی و وراثتی که حتی در نظام‌های جمهوری هم به صورت جمهوری‌های موروثی پدیدار شده مثل سوریه و جمهوری آذربایجان و آنچه مبارک و قذافی در مصر و لیبی می‌خواستند انجام دهد و غیردموکراتیک است و به جایی نمی‌رسد و دیگر با ایجاد احزاب فراگیر که برای آن تفکر کادرسازی کنند.
کرباسچی با بیان اینکه هند به عنوان بزرگترین دموکراسی دنیا این پدیده به خوبی دیده می‌شود، اظهار داشت: حزب کنگره به عنوان سازمان سیاسی معتقدان به راه گاندی و جواهر لعل نهرو از ارکن آزادی، ثبات و توسعه هند بوده است بدون آنکه به عنوان حزب دودمانی و خاندانی شناخته شود.
وی با بیان اینکه خود را فرزندان فکر، توسعه و راه هاشمی دانست، خاطرنشان کرد: چه نسل اول کارگزاران که همکاران شما در دولت سازندگی بودند و چه نسل جدید کارگزاران که در این جلسه معارفه می‌شوند که البته شما آنها را می‌شناسید به راه توسعه باور دارند و البته بیش از حزب کارگزاران شرایط اجتماعی و سیاسی کشور آنها را به فکر گفتمان کارگزاران نزدیک کرد تا جایی که اکنون ما به عنوان نسل اول از آنان به عنوان نسل جدید کارگزاران برای مرکزیت حزب دعوت کردیم.
دبیرکل حزب کارگزاران به تشریح دلایل بازسازی شورای مرکزی حزب کارگزاران پرداخت و خاطرنشان کرد: این بازسازی نشان می‌دهد که فکر توسعه نادرست نبوده و در این سال‌ها رویش داشته است شاید دو دهه قبل فکر می‌شد راه توسعه سیاسی از راه توسعه اقتصادی جداست اما اکنون ثابت شده این دو از هم جدا نیستند و لاجرم از دل سازندگی آزادی بیرون می‌آید.
کرباسچی در تبیین رفتار کارگزاران در این دو دهه اخیر پرداخت و خاطرنشان کرد: رفتار کارگزاران در این دو دهه تحقق تداوم فکر هاشمی و نه الزاما شخص هاشمی بلکه این با تصمیم جمعی اعضای حزب و حمایت هاشمی در انتخابات سال 76 از خاتمی و در انتخابات سال 92 از روحانی واقع شده است که اکنون که به پیروزی رسیده‌ایم نشان می‌دهد فکر توسعه همچنان تداوم و زایندگی دارد.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر هم شما بیش از هر زمان دیگری بر مردم‌سالاری تاکید کردید و هم دیگران حتی دوستان منتقد شما در سازندگی تاکید می‌کنند که این نشانه توفیق معنوی گفتمان شماست که کارگزاران مدعی نمایندگی این گفتمان است.
دبیرکل حزب کارگزاران به شهادت شهید بهشتی اشاره کرد و تصریح کرد: بعد از شهادت شهید بهشتی شما تشکیلاتی‌ترین روحانی تاریخ ما هستید در حالی که معمولا می‌گویند روحانیت با تحزب همدلی ندارد و حتی برخی معتقدند که یکی از دلایل پا نگرفتن نهاد تحزب در کشور وجود روابط سنتی مرید و مرادی در قالب نهاد روحانیت بوده است، اما با انقلاب اسلامی ما با نسلی از روحانیت معتقد به تحزب روبرو شدیم.
وی ادامه داد: بعد از حزب جمهوری اسلامی فکر می‌کنیم ما نزدیک‌تر حزب به راه و فکر شما هستیم حزبی که بعد از بروز اولین انحصار‌طلبی‌های راست شکل گرفت و قبل از شکل‌گیری دور تازه انحصار‌طلبی این بار از ناحیه چپ شکنندگی انحصار و گشاینده اعتدال در عصر خودش یعنی همان مقطع مجلس پنجم بود که در همان مقطع با حمایت وتاکیدات شما حزب پا گرفت که جا دارد در اینجا یادی از دکتر حسن حبیبی به عنوان رابط شما با حزب و دکتر محسن نوربخش عضو از دست رفته حزب کارگزاران کنیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن