دیدبان

انتقاد وزیر بهداشت از صداوسیما

انتقاد وزیر بهداشت از صداوسیما

به گزارش دیدبان به نقل از دانا، هاشمی در ادامه درباره تبلیغات صدا و سیما و رسانه‌ها در حوزه مواد غذایی خاطرنشان کرد:‌ تبلیغات مواد غذایی در صدا و سیما و همه رسانه‌ها غیرقانونی است. متأسفانه این دستگاه‌ها زمانی که با کمبود بودجه مواجه می‌شوند، دست به هر کاری می‌زنند. هیچ کدام  از تبلیغات موجود مجوزی از وزارت بهداشت دریافت نکرده‌اند و هر کدام دلشان خواسته از سازمان نظام پزشکی مجوز دریافت کرده‌اند.
وی با بیان این‌که در زمینه تبلیغات خلأ قانونی وجود ندارد، افزود:‌ قانون کم نگذاشته است، مجریان قانون از جمله ما در وزارت بهداشت در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم.
همچنین دکتر رسول دیناروند در این  مراسم که 11 تولید‌کننده مواد غذایی داخل کشور نشان سلامت دریافت کردند، گفت:‌ تاکنون نظارت بر سلامت و امنیت غذایی به صورت سنتی اعمال می‌شد، اما با افزایش آگاهی مردم، این بعد از سلامت مطرح نیست و سلامت مواد غذایی به سمت عاری بودن از آلودگی در حرکت است.
وی با بیان این‌که یک سوم مرگ و میرها به دلیل تغذیه نادرست است و این بیماری‌ها در کشور ما سیر صعودی داشته است،  گفت:‌ مرگ و میرهای ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان‌ها یک سوم مرگ و میرهای کشور را به خود اختصاص داده‌اند که عامل اصلی بروز این بیماری‌ها به شیوه زندگی و نوع تغذیه وابسته است.
به گفته معاون وزیر بهداشت براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته،  در سال 93 بسیاری از داروهای وارداتی و گرانقیمت که فناوری پیچیده‌ای دارند  وارد کشور خواهد شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن