دیدبان
در حاشیه اظهارات معاون اجرایی رئیس جمهور

آقای معاون اجرایی؛ فرافکنی ممنوع!

آقای معاون اجرایی؛ فرافکنی ممنوع!

به گزارش دیدبان به نقل از الف،درباره صحبت های فوق و کلاً رویه دولت، ذکر چند نکته ضروری است. باشد که در این برهه حساس بر فکر و ذهن دولتمردان کارساز باشد.
رسانه ملی حدود یک ماه است که مبادرت به تبلیغات متفاوت و زیرنویس های پی در پی برای انصراف و کنار کشیدن مردم از فاز دوم هدفمندی کرده و وقت و بی وقت به مردم یادآوری کرده که کناره گیری آنها از دریافت یارانه به نفع کشور و اقتصاد جامعه است (در این باره می توان به درخواست های مکرر گروه های مرجع فکری نیز که تمام تلاش خود را برای انصراف مردم به کار بستند اشاره نمود، اما تمامی این ها ظاهرا با ثبت نام حداکثری مردم با شکست روبه رو شده) حال اگر بنا به هر دلیلی رویه رسانه ملی اشتباه بوده و یا دارای ایراد و ضعف بوده چرا بعد از اتمام مهلت ثبت نام، معاون رئیس جمهور یادشان افتاده که تبلیغات صدا و سیما مشکل داشته و چنین ادعایی را مطرح می کند.
آیا دولت نمی توانست این همه مدت به رسانه ملی اعلام کند که فتیله و کرکره برنامه های خود را در این باره پائین بکشد.
صحبت های معاون اول رئیس جمهور زمانی با علامت سوال بزرگتری مواجه می شود که بدانیم دولت تیم رسانه ای متشکل از حسام الدین آشنا و محمدرضا صادق و ... نیز در اختیار دارد و آنها خود می توانستند به دولتمردان کابینه در این زمینه مشاوره هایی در باب قطع و یا عوض شدن تبلیغات ارائه دهند. اگر چه ظاهرا بعد از گذشت چندین ماه از تصدی امور نیز کارآمدی این تیم رسانه ای خود با علامت سوال جدی روبه رو شده است.
به نظر می رسد دولت انتظار داشته تعداد زیادی از مردم انصراف دهند و حال که چنین اتفاقی رخ نداده به تاکتیک فرافکنی روی آورده است و در این بین بدنبال پیدا کردن متهم ها و نشاندن آن ها بر صندلی اتهام است تا بتواند با محاکمه آنها در محکمه افکار عمومی خود را تبرئه نماید، اما این تاکتیک و رویه شاید امروز جواب بدهد ولی مطمئنا در پیش گرفتن این نوع ترفندها در آینده با مقاومت مردم رو به رو می شود و کارآمدی و پذیرش دولت از سوی مردم را با مشکل مواجه خواهد کرد.
لازم به گفتن نیست که این یادداشت در پی تطهیر و یا دفاع از عملکرد رسانه ملی نیست؛ چرا که صدا و سیما خود با انواع و اقسام مشکلات روبه رو است که فکری به حال آنها نکرده ولی نوع برخورد دولت و تفسیر آنها از چرایی رخداد واقعیات ها را هم قبول ندارد.
نکته مهم این است که کابینه باید در پی این باشد تا با درک درست واقعیات، بهترین تصمیم ها را در این مقطع حساس بگیرد. اما متاسفانه سردرگمی و ناهماهنگی در گفتار اعضای کابینه (به خصوص تیم اقتصادی) که گاه حتی تا تناقض و رد اظهارات و گفته های همدیگر نیز پیش می رود، مدت زمان زیادی است که حاکم بر دولت شده است.
بهتر است دولتمردان برای یک بار هم که شده بعد از چندین ماه و در جریان این اتفاق مهم یعنی اجرای فاز دوم هدفمندی که تاثیرات مهم و جبران ناپذیری بر اقتصاد و معیشت مردم دارد با هماهنگی، بدون محافظه کاری و با منطق عمل کنند.
دولتمردان یقین بدانند در صورت« تداوم این روند، مانند سلف خود، گرفتار مارپیچ تصمیمات متناقض و سیاست های یک شبه مستمر در اقتصاد خواهند شد» که نه تنها باری را از دوش مردم برنخواهند داشت بلکه چنان بار آنها را سنگین می کنند که کمر مردم را کاملا خم خواهند کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن