دیدبان
حسینیان:

بدون سونا و استخر هم می شود برای مردم کار کرد

بدون سونا و استخر هم می شود برای مردم کار کرد

به گزارش دیدبان به نقل از خبرآنلاین، روح الله حسینیان نماینده مردم تهران از ناطقین امروز مجلس شورای اسلامی بود. وی در نطق انتقادی خود به دولت که در آن رگه هایی از حمایت از دولت سابق مشهود بود، اظهار داشت: به من می‌گویند چرا در دولت سابق سکوت می‌کردید و سخنی نمی گفتید اما اکنون در هر موردی انتقاد می‌کنید. در پاسخ به دوستان می گویم این سوال درست در مورد شما هم صادق است چرا با کوچکترین بهانه ای سوال و استیضاح می کردید حتی در مورد اظهارنظر های رییس جمهور و وابستگان وی از شخص رییس جمهور سوال می کردید اما امروز در مقابل بدعت ها، سحن‌های ناسنجیده، ولخرجی‌ها و تخلف‌های غیرقانونی سکوت کرده‌اید.

وی تصریح کرد: تنها به توجیه می پردازید و با طرح سوال مخالفت می کنید و داد و فریاد به راه می اندازید، علاوه بر اینکه این ادعا تهمتی بیش نیست زیرا ما در هرجا که دولت قبل خلاف اصول حرکت می کرد سخت انتقاد می کردیم.

این چهره منتسب به جبهه پایداری خطاب به رییس جمهور گفت: شما قرار بود در مدت 100 روز تحول اساسی در اقتصاد بوجود آوردید، شما قول دادید در اقتصاد، قانونی رفتار کنید، شما در تحلیلتان 20 درصد مشکلات اقتصادی را به تحریم ها و 80 درصد را به بی درایتی ها و بی برنامه گی ها ربط می دادید.

اهم اظهارات نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه می آید: 

*آقای رییس جمهور! بیش از 9 ماه از مسئولیت شما می گذرد چه تحول اساسی رخ داده است؟ گرانی مایحتاج مردم در حال ادامه است، کارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند، بیکاری همچنان دندان نشان می‌دهد.

* اکنون مدعی هستید که دولت تدبیر را تشکیل داده و تحریم‌ها هم ترک برداشته، وزیر نفت شما مدعی است فروش نفت دوبرابر شده و وزیر اقتصادی می گوید درآمدهای مالیاتی افزایش یافته است. پس علی القاعده باید مشکلات اقتصادی بهبود می یافت ولی اولین اثر تدبیر و شکست تحریم‌ها و افزایش درآمد دولت در گرانی ارز آشکار شد، چرا؟

* چون بر خلاف قانون هنوز ارزی از ارزهای بلوکه شده به حساب بانک مرکزی واریز نشده بود که دولت به بانک مرکزی دستور داد که مبلغ ¼ میلیارد دلار را که هنوز وصول نشده بود، وصول شده تلقی کند و برای جابجایی با حساب های قابل مصرف اقدام نماید.

*از دیوان محاسبات کشور تعجب می کنم، در دولت قبل یک میلیارد دلار که دادستان دیوان کشور آن را تکذیب کرد از پشت همین تریبون اعلام شد. و اکنون این تخلف آشکار مالی که نتیجه ای جز تورم به دنبال ندارد را سری اعلام می کند.

*برادرم! ظاهرا کلید چوبی به قفل آهنین می زنید یا کلید را وارونه می چرخانید. آقای رییس جمهور قرار بود هم چرخ زندگی مردم بچرخد هم سانتریفیوژ. چرخ زندگی می چرخد اما نه بهتر از قبل بلکه بدتر یا لااقل مطابق گذشته می چرخد. ولی آنچه لنگ لنگان می چرخد و منتظر فرمان توقف است سانتریفیوژ است. و آنچه کمتر می چرخد لبنیات و مایحتاج اولیه مردم بر سر سفره مستضعفان است.

* آقای رییس جمهور! قرار بود پاسپورت ایران در خارج از کشور محترم شمرده شود ولی اکنون به خاطر کوتاه آمدن ها حتی پاسپورت سیاسی مسئولان جمهوری اسلامی هم از احترام افتاده است و آمریکاییان گستاخانه و برخلاف قوانین بین المللی نماینده دولت را در مقر سازمان ملل راه نمی دهند و این یک بی احترامی بی سابقه است.

*آقای رییس جمهور! قرار بود کرامت مردم ایران حفظ شود، پرداخت یارانه ها را گدایی پروری می نامید ولی برای گرفتن یک سبد مردم را به صف کردید، دوباره آنها را به ثبت نام مجدد یارانه مورد منت قرار دادید، اعلام نمودید حساب های شما را سرک می کشیم، آیا بهتر نیست به جای سخت گیری بر مردم جلو ولخرجی ها را بگیرید؟ بی سونا و استخر هم می شود برای مردم کار کرد.
* آنچه بیش از هر چیز موجب نگرانی من شده است دخالت همسران و خانواده مسئولان در امور کشور و بیت المال است. همسر رییس جمهور اگر می خواهد جشن بگیرد که الحمدالله هم بزرگ است هم جادار جشن بگیرد، در مسجد یا حسینیه جشن بگیرد، نه رد کاخ های متعلق به ملت.

* بدعتی نگذارید که خدایی ناخواسته دوباره علیا حضرت ها به این کشور بازگردند. البته در یکی از دولت های سابق تلاش شد که والا حضرت ها دوباره ظهور کنند ولی ملت در پای صندوق رای پاسخ این بدعت ها را دادند.

*جشن هنر شیراز از ابتدا با هرزه گی آغاز نشد، که قرار بود موسیقی سنتی ایران احیا شود، ولی سر از ناکجاآباد درآورد. از رییس جمهور می خواهم تا جلو این بدعت ها را بگیرند و اجازه ندهند همسران شان با استفاده از اماکن دولتی بار دیگر سنت های جاهلی و رژیم شاهنشاهی را احیا کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن