دیدبان

مک فارلین دیگری در راه است؟

مک فارلین دیگری در راه است؟

به گزارش دیدبان به نقل از سراج 24،به نقل از روزنامه یو اس ای تودی ، جت خصوصی CL600 بعد از اینکه روزنامه نیویورک تایمزگزارش داد که در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران مشاهده شده است ، به شدت مورد توجه رسانه های آمریکایی قرار گرفت . این روزنامه برای تایید ادعای خود عکسی از این هواپیما که با پرچم آمریکا در فرودگاه مهر آباد نشسته بود را نیز منتشر ساخت .

مقامات دولتی آمریکا هنوز اعلام نکرده اند که این هواپیما چگونه و برای انجام چه کاری به ایران پرواز کرده است و این مسئله با توجه به قانون فدرال آمریکا مبنی بر اینکه به جز فعالیت های تایید شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا ، هیچ فعالیت اقتصادی ای نباید بین ایلات متحده و ایران انجام شود ، بسیار جالب توجه به نظر می رسد.

اسکات پارکینسون ، معاون ارشد بازاریابی و ارتباطات بانک یوتا اعلام کرده است که این موسسه بانکی از اینکه هواپیمایش در ایران به زمین نشسته آگاه بوده اما در حال حاضر قصد ندارد به جزییات این مسئله اشاره ای بکند . به نظر می رسد در آمریکا تنها موسسه ای که به دنبال جستجو برای دلایل حضور این هواپیما در تهران است ، بانک یوتا باشد که هنوز خبر ندارد چرا هواپیمای تحت مالکیتش به یکباره سر از فرودگاه مهر آباد درآورده است .

پارکینسون همچنین اضافه کرده است که موسسه مالی که او برای آنها کار می‌کند هیچ کدام از قوانین فدرال را زیر پا نگذاشته و احتمالا این پرواز تحت نظر وزارت امور خارجه آمریکا و همچنین اداره هوانوردی فدرال به ایران سفر کرده است .

این صحبت مسئولان بانک یوتا معمای دلایل حضور این هواپیمادر تهران را پیچیده ترمی کند . رسانه های آمریکایی به شدت به دنبال دلایل این حضور هستند و گمانه های زیادی را در این باره مطرح کرده اند ؟ آیا رساندن پولهای آزاد شده ایران به این کشور این جت خصوصی را در مهرآباد نشانده است و آیا مقامات رسمی آمریکا خبری از گفت وگوهای پشت پچرده با ایران دارند و یا اینکه قرار است منتظر ماجرای مک فارلین دیگری در روابط ایران و امریکا باشیم ؟

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن