دیدبان
آیت الله آملی لاریجانی:

کرامت انسانی در غرب مساوی با همجنس گرایی است

کرامت انسانی در غرب مساوی با همجنس گرایی است

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله "صادق آملی لاریجانی" رئیس قوه قضائیه صبح امروز یکشنبه(31 فروردین ماه) در نوزدهین گردهمایی فرماندهان نیروی انتظامی ضمن تبریک و تهنیت میلاد مسعود حضرت صدیقه کبری(س) با اشاره به تاثیر امنیت در پیشرفت کشور گفت: مقوله‌ام نیت در تمام ابعاد زندگی بشری و حتی موازین روحی تاثیرگزار است و در سایه امنیت است که فرزندان این جامعه می‌توانند به رشد روحی، اجتماعی و فرهنگی دست پیدا کنند.

**امنیت پایدار نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند
وی ادامه داد: دریک فضای امن می‌توان تصور کرد که ابعاد اقتصادی کشور تعالی پیدا کند و بازار کسب و کار رونق یابد و اشتغال ایجاد شود.
رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: در پناه یک امنیت پایدار است که می‌توان آموزش عالی خوب، ابداعات و تحقیقات موثر داشت، بنابراین روشن است که امنیت در کشور یک رکن بسیار مهم است.
آیت‌الله آملی لاریجانی احساس امنیت را هم در کنار خود امنیت ار ارکان اساسی دانست و بیان داشت: این که مردم بدانند نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیصلاح مشکلات امنیتی کشور را رصد می‌کنند یک احساس امنیت ایجاد می‌شود و این امر به نوبه خود یک مسئله بسیار مهم و حیاتی است.

**پیشگیری از جرم فراتر از تعقیب مجرمین است
رئیس قوه قضاییه با اشاره به وضعیت نیروی انتظامی در زمان فعلی گفت: نیروی انتظامی به حسب قانون وظایف خاصی دارد و این نیرو یکی از ارکان تامین امنیت محسوب می‌شود که البته در این امر خطیر تعامل مثبتی میان نیروی انتظامی و قوه قضائیه وجود دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در ماده هشت قانون نیروی انتظامی مسئله ارتباط این نیرو و قوه قضائیه مطرح شده است.
وی ادامه داد: این ماده که دارای هشت بند است و مصوب سال 1369 است مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق، مبارزه با منکرات و فساد، پیشگیری از وقوع جرائم، حفظ آثار و دلایل جرم، دستگیری متهمان ابلاغ و اجرای احکام قضایی را در زمره اولویت‌های نیروی انتظامی تعیین کرده است.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اصل 156 قانون اساسی و بحث پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم به موجب قانون اساسی، از وظایف قوه قضائیه است اما باید توجه داشت که پیشگیری از جرم فراتر از تعقیب مجرمین است.
وی ادامه داد: امروزه بحث پیشگیری از جرم یک بحث اساسی است و میزان فزاینده پرونده‌های قضایی نشان می‌دهد که ما باید یک نگاه راهبردی به این موضوع داشته باشیم.
آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: دردوره جدید معاونتی برای پیشگیری از جرم در قوه قضائیه تاسیس شده است البته پیشگیری از جرم یک کار فراقوه‌ای است.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به تعامل مثبت و سازنده نیروی انتظامی و قوه قضائیه گفت: مسائل متعددی در نیروی انتظامی وجود دارد که در ارتباط با قوه قضائیه است و در حال حاضر تعامل زیادی میان این دو دستگاه برقرار است که اثرات آن هم در جامعه واضح است.

**ضرورت پیگیری مستمر امنیت اجتماعی
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به ضرورت پیگیری مستمر امنیت اجتماعی خاطر نشان کرد: ما نباید در برخورد با اشرار، سارقین مسلح  و زورگیران به صورت مقطعی عمل کنیم و در این موارد که به طور مستقیم با امنیت مردم در ارتباط است باید یک رویکرد مستمر را اتخاذ کنیم.
وی ادامه داد: انتظار مردم برای تامین امنیت از نظام اسلامی مقوله‌ای است که در کار قوه قضائیه ونیروی انتظامی متجلی است و مردم انتظار دارندتا دستگاه قضا و نیروی انتظامی در زمینه برخورد با اشرار و جرائم خشن باقاطعیت وارد عمل شوند.
آیت‌الله آملی لاریجانی بحث امنیت توام با عدالت را یک مقوله بسیار مهم و حساس دانست و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی یک دستگاه گسترده است و مانند سایر نهاد‌های اجرایی نیاز به نظارت مستمر دارد.

** امر به معروف و نهی از منکر مقوله‌ای غیر قابل انکار است
وی ادامه داد: باید مسئله امنیت را توام با عدالت  جلو ببریم و طوری نباشد که برای تامین امنیت اجحافی صورت گیرد چرا که در نظام اسلامی مقوله تامین امنیت همراه با حفظ ارزش‌ها و اصول می‌باشد.
رئیس قوه قضائیه اصل امر به معروف و نهی از منکر را یک مسئله اساسی دانست و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر مسئله‌ای است که برای همه مومنین دغدغه شده است و در قران و روایات و قانون اساسی به این اصل مهم بسیار توجه شده است اما متاسفانه چنان که باید و شاید امر به معروف نهی ازمنکر در جامعه ما اجرا نمی‌شود.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مقوله‌ای غیر قابل انکار است و همه باید دست به دست هم دهیم واین مسئله انسانی و الهی را پیش ببریم.
رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: اگر چه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تمام آحاد جامعه است اما به لحاظ حکومتی طبیعتاً بخش‌های از حکومت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تولیت بیشتری دارند و نیروی انتظامی به عنوان ضابط دستگاه قضا باید مسئله امر به معروف و نهی از منکر را با درنظر گرفتن جوانب و شرایط آن به نحو جدی پیگیری کند.

**همجنسگرایی با قوانین الهی منافات دارد
آیت‌الله آملی لاریجانی سرمنشاء امنیت پایدار را نگاه توحیدی و ایمانی دانست واظهار داشت: نگاه توحیدی که در سرتاسر قرآن متجلی است حق متعال را بنیان این عالم می‌داند و تمام عوالم و هستی را قائم به او می‌داند.
وی ادامه داد: صرف برخورد قضات و اتخاذ معیار‌های متداول در دعاوی حقوقی نمی‌تواند برای استقرار امنیت پایدار مثمر ثمر باشد و ضرورت دارد که نگاه توحیدی و ایمانی را برای تحقق این امر خطیر به کار ببندیم.
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به ضرورت پیاده سازی سبک زندگی اسلامی گفت: در چند وقت اخیر کشور‌ها و نهاد‌های غربی نظام اسلامی را در زمینه حقوق بشر مورد هجمه قرار می‌دهند و برای ما نسخه نویسی می‌کنند؛ آنها قصاص را که به موجب قرآن به مثابه حیات است غیر انسانی می‌دانند اما در مقابل همجنسگرایی را مورد تأیید قرار می‌دهند.
وی ادامه داد: قوانین کشور‌های غربی برای ما در برابر قوانین الهی هیچ ارزشی ندارد و دنیای غرب نباید برای کشورها و فرهنگ‌های دیگر دستور صادر کند.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: نویسندگان اعلامیه حقوق بشر کرامت انسانی را برمبنای فرهنگ منحط غربی تفسیر کرده‌اند یعنی فرهنگی که در آن کرامت انسانی مساوی با ازدواج همجنسگرایی است، بنابراین ما برای نجات فرزندانمان باید به نگاه توحیدی و ایمانی تکیه کنیم و این امر هیچ منافاتی با یادگیری سایر علوم ندارد.
آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان خاطر نشان کرد: در بحث حکومت‌داری عده‌ای می‌گویند مشروعیت به رأی مردم است ما هم معتقدیم رأی مردم در به فعلیت رساندن حکومت اثرگذار است اما مشروعیت حکومت چه به معنای شرعی و چه به معنای فلسفه سیاسی اصلا صحیح نیست که بگوییم به رأی مردم است این درست نیست. خیال نکنیم این‌گونه به مردم احترام می‌گذاریم مگر در مسائل حُسن و قبح می‌گوییم که مسائل را به نظر مردم بگذاریم، اگر نگاه ما توحیدی شد حکومت و مشروعیت را یک جور می‌بینیم و اگر نگاهمان لیبرالی شد جور دیگری می‌بینیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن