دیدبان
حجت‌الاسلام رحیمیان

خط امامی بودن را پیروی از امام اثبات می‌کند نه خویشاوندی

خط امامی بودن را پیروی از امام اثبات می‌کند نه خویشاوندی

به گزارش دیدبان به نقل از رجانیوز، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به اوج بیزاری امام از استکبار اشاره و اضافه کرد : امام راحل کوچکترین پیامش را با نام خدا مکتوب می کرد اما زمانی که مطلع شدند نمایندگان کارتر در حال ورود به ایران هستند همچون سوره توبه ، پیامی بدون بسم الله نوشتند و تأکید کردند که این هیئت امریکایی حق ملاقات با هیچکس چه خودشان و دیگر مسئولان کشور را ندارد.

وی گفت: امام در جای جای سخنانشان رابطه میان ملت بپاخاسته برای رهایی از چنگال چپاولگران بین المللی را با چپاولگران آدمخوار به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگران خواندند و با روحیه فاطمی (س) با صراحت فریاد می زدند که با خواست خدا دست تجاوز ستمگران را خواهیم شکست.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان افزود: امام اهل شعار و تعارف نبودند و چند سال قبل از فروپاشی شوروی ، از کوچه پس کوچه ها و دیوارهای گلی جماران صدای خرد شدن استخوانهای مارکسیسم را شنیدند و نوید فروپاشی آن را دادند و همان امام است که فرمودند: قرن حاضر قرن غلبه حق بر باطل است.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط اکنون باید ببینیم رهروان امام راحل چه کسانی هستند گفت: نسب ، فرزند و خویشاوند بودن ، همسایگی و قرابت زمانی و مکانی با امام داشتن هیچکدام ملاک نیست و مسئله اصلی پیروی است و اینکه کسی بگوید 40 سال یا کمتر و بیشتر خدمت امام بودم و یا اینکه 10 یا 20 حکم از امام گرفته ام کافی نیست.

نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امام در آخرین جمله وصیت نامه شان فرمودند که میزان، حال فعلی هر کس است و امروز باید دید مدعی خط امام با رهروی راه امام چه تفاوتی دارد

وی سیاست نه شرقی، نه غربی ، حمایت از مستضعفان ، سیاست مبارزه بی امان با مستکبران روزگار ،جدا نبودن دین از سیاست و پیروی از ولایت فقیه را شاخص های خط امام خواند و گفت: تاریخ تکرار می شود چرا که همان هایی که پیامبر اکرم (ص) را قبول نداشتند پس از رحلت ایشان گفتند که ما پیامبر (ص) را قبول داریم اما حضرت علی (ع) را قبول نداریم و این تاریخ امتداد یافت تا جایی که برخی ها به صراحت می گفتند که امام راحل را قبول نداریم اما به محض اینکه امام فوت کردند عده ای پیدا شدند و گفتند ما پیرو امام راحل هستیم اما جانشین وی را قبول نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان گفت: مگر می شود کسی مدعی پیروی از امام باشد اما بر خلاف نظر امام که تأکید داشتند حفظ نظام اسلامی ، از اوجب واجبات است حرکت کند.

وی افزود: برخی نقش بسیار زیادی در تضعیف نظام اسلامی ایفا کردند و مهمترین امتیازات و نقاط قوت نظام مانند انتخابات 88 را به فتنه ای برای تضعیف نظام تبدیل کردند و همچنان خود را مدعی خط امام می دانند.

 تولیت مسجد مقدس جمکران خطاب به این افراد گفت: شما چه کرده اید که آمریکا و انگلیس از شما حمایت می کند؟ مگر امام نگفت که هر جا کارتر و ریگان و دیگر مستکبران از کسی حمایت کنند باید عزا گرفت. وی افزود:آن دسته از کسانی که مورد حمایت بهایی ها، سلطنت طلبان ، ضد انقلاب ها و آمریکا و انگلیس هستند چگونه می توانند مدعی خط امام باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان گفت: این شیوه ای شیطانی است که برخی با ابزار دین ، با دین مبارزه می کنند و امروز هم آمریکا با جریان سلفی و تکفیری می خواهد دین را بی آبرو کند.

وی افزود: برخی با یدک کشیدن خط امامی بودن و وصل کردن خود به منسوبین امام می خواهند با خط امام مبارزه کنند ، مگر می شود کسی پیرو امام باشد و دشمنان از او  حمایت کنند؟

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه امروز در نقطه عطف تاریخ اسلام و تاریخ بشریت قرار داریم گفت: هر کسی که در سر سفره امام و نظام ، انقلاب ، شهدا و امنیت نشسته است و پشت پا بزند خداوند دست ، پا و سرش را می شکند.

 وی افزود: راه امام ادامه خواهد یافت و هر کسی مقابل این راه بایستد مشمول عذاب الهی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با وجود همه تحریم ها ، جنایت ها ، ترورها و نفاق به صورت ابرقدرت درصحنه حضور دارد و درحالی که 68 کشور دنیا می خواهند حکومت سوریه را ساقط کنند اما چون ایران نمی خواهد محقق نشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن