دیدبان
در مراسم رژه 29 فروردین مطرح شد

انتقاد رئیس جمهور از برخی نیروهای نظامی

انتقاد رئیس جمهور از برخی نیروهای نظامی
به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم رژه 29 فروردین که در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به روز ارتش گفت: اگر امروز نیروهای دیپلماسی شما و افسران میدان صلح در مبارزه سیاسی و در مذاکره منطقی با قدرت حضور دارند و در مذاکره با قدرت‌های بزرگ شجاعانه از منافع کشور دفاع می‌کنند پشتوانه آنها رأی مردم، نظر مردم، مدیریت‌های رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران است. سخنان رئیس جمهور در این روز به گونه ای بود که برخی آن را بر انتقاد روحانی به نیروهای نظامی حمل کردند.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما در مذاکرات به دنیا اعلام کردیم و می‌کنیم که اهل تجاوز و جنگ نیستیم. ما اهل منطق هستیم، ما اهل گفتگو هستیم، ما به کشوری تجاوز نمی‌کنیم اما در برابر هر تجاوزی قاطعانه می‌ایستیم.

به گفته روحانی، "این حمایت نیروهای مسلح اقتدار نیروهای مسلح و حمایت مردم از دلیر مردان ماست که مسئولین مذاکره وخط مقدم دیپلماسی را توانمند ساخته تا از منافع ملی کشور به خوبی دفاع کنند."

ارتش به وصیت امام راحل عمل کرد

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که به وصیت امام راحل عمل کرده است اظهار داشت: او فرمود نیروهای مسلح در کار سیاسی مداخله نکنند ضمن اینکه نیروهای ارتش کاملا به مسائل سیاسی آگاهی دارند و باید هم داشته‌باشند و هرگز در دسته بندی سیاسی و بازی‌های سیاسی مداخله نمی‌کنند. این سخنان روحانی به گونه ای بود که گویی دیگر نیروهای نظامی به این وصیت امام عمل نکرده و وارد بازی های سیاسی شده اند.

ارتش از دولت منتخب سهم خواهی نکرد

روحانی تأکید کرد: ارتش هرگز از ملت و دولت منتخب مردم سهم‌خواهی نکرده است و همواره دنبال دفاع از میهن، کشور، انقلاب و نظام بوده است. وی ارتش و سایر نیروهای مسلح را لنگرگاه ثبات منطقه عنوان کرد و افزود: آنها پایگاهی برای ثبات کل منطقه و آشوب‌زده خاورمیانه هستند. امروز همسایگان بدانند ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح حامی ثبات و امنیت در کل منطقه هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر همه کشورها می‌خواهند مستقل زیست کنند می‌توانند به نیروهای مسلح این سرزمین اتکا داشته‌باشند، نیروهای مسلح ایران زمین کسانی هستند که همواره در کنار مردم حضور دارند و در مسیری که خواست مردم است به عنوان نیروی مسلح مردمی از کشور دفاع کرده و می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما همانند ارتش‌های کشورهای دیگر نیستیم که اگر انقلابی و تحولی رخ داد وارد صحنه شوند و مردم را کنار بزنند و به فکر تصاحب قدرت باشند. در سی و چند سال انقلاب ما برخلاف برخی کشورهای منطقه هرگز شاهد دولت نظامی نبودیم و همواره گرفتن قدرت در کشور خشم، خشونت و در چارچوب قانون انجام گرفته است.

روحانی با بیان اینکه نیروهای مسلح نیروهای وظیفه شناسی هستند، اظهار داشت: ارتش با اقتدار و انضباط در همه امور شناسنامه‌ای را دارد و نیروهای مسلح از جمله ارتش قدرت اصلی‌اش اتکا به معنویت و ایمان است، حتی در امور مالی شاهد شناسنامه از سوی ارتش هستیم .

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن