دیدبان

شروع انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر

شروع انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد ؛ لحظاتی قبل انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در سراسر این کشور آغاز شد.

"عبدالعزیز بوتفلیقه" با وجود بیماری رأی خود را به صندوق انداخت.

ستاد انتخاباتی بوتفلیقه پیش از این اعلام کرده بود، وی شخصاً امروز رأی خود را به صندوق خواهد انداخت، این خبر بعد از وجود شک و تردید درباره توانایی "بوتفلیقه" برای انجام این وظیفه انتخاباتی اعلام شده است.

بوتفلیقه با وجود مشکلات جسمی ناشی از سکته مغزی سال گذشته برای چهارمین بار پیاپی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده، این مشکلات باعث شد که وی سه ماه در پاریس تحت درمان قرار گیرد، وی همچنان برای بازگرداندن توانایی حرکتی و کلامی خود تحت فیزیوتراپی قرار دارد.

رئیس جمهوری الجزایر که در فعالیت مبارزات انتخاباتی غایب بود، از الجزایری‌ها خواست تا در انتخابات شرکت کرده و به درخواست‌ها برای تحریم آن توجهی نکنند.

این انتخابات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود و عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور کنونی به‌منظور تصدی پست ریاست جمهوری برای چهارمین بار پیاپی با رقیب خود علی بن فلیس رقابت می‌کند.

در این انتخابات شش نفر از جمله یک زن به‌نام "لویزه حنون" رئیس حزب کارگران کمونیست نامزد شده است، اما رقابت اصلی هم اکنون بین "عبدالعزیز بوتفلیقه" و "علی بن فلیس است که درباره تقلب هشدار داده است.

در همین حال، "الطیب بلعیز" وزیر کشور الجزایر اطمینان داده است، همه اقدامات مربوط به شفافیت، بی‌طرفی و امنیت برای این رأی گیری را  اتخاذ کرده است.

بیش از 260 هزار نیروی پلیس و ژاندارمری برای حفاظت از حدود 23 میلیون رأی‌دهنده آماده شده‌اند، و 50 هزار حوزه اخذ رأی برای جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است.

ائتلاف چهار حزب اسلام‌گرا و یک حزب سکولار به‌همراه "احمد بن بیتور" یکی از نامزدهای کناره گیری کننده از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری از مردم خواسته‌اند که انتخابات امروز را تحریم کنند، آنها "یک مرحله انتقال دموکراتیک را بعد از 17 آوریل" پیشنهاد داده‌اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن