دیدبان

هشدار آیت‌الله نوری‌ همدانی درباره بدحجابی

هشدار آیت‌الله نوری‌ همدانی درباره بدحجابی

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در جلسه خارج از فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به مسئله امر به معروف و نهی از منکر گفت: امروز در شهر تهران و برخی دیگر از شهرهای بزرگ مردم مشاهده می‌کنند که در مسئله حجاب، امر به معروف و نهی از منکر اجرایی نمی‌شود.
وی عنوان کرد: در این مناطق بانوان فقط به پوشیدن یک روسری که موهای سرشان را نشان می‌دهد اکتفا می‌کنند باید نسبت به این مسئله اقدام لازم صورت گرفته و امر به معروف و نهی از منکر در چنین شهرهایی هرچه بیشتر شود.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مواضع دولت‌های غربی در قبال ایران تاکید کرد: آمریکایی‌ها در حالی مدعی دفاع از حقوق بشر هستند که وقتی مسئله برخورد با بدحجابی در کشور ما را مشاهده می‌کنند با ادعاهای واهی عنوان می‌کنند که در دین اسلام آزادی وجود ندارد.
وی با تاکید بر این‌که نباید در برابر دشمنان ذره‌ای ضعف و عقب‌نشینی داشته باشیم، یادآور شد: باید در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان با قدرت و صلابت ایستادگی کرده و این مسئله‌ای است که در مبانی دینی ما بر روی آن تاکید شده است.
آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به این‌که باید از دریای معارف نهج‌البلاغه سیراب شویم، تاکید کرد: زمانی که حضرت علی (ع) به خلافت رسیدند حسن خلق ایشان را مطرح کرده و می‌گفتند که آن حضرت به این دلیل صلاحیت خلیفه شدن ندارد و این در شرایطی است که بدخلقی به هیچ وجه در اسلام تایید نشده است.
وی با اشاره به این‌که در دین اسلام نیرنگ، حیله و دروغ از اقدامات بسیار ناپسند بوده و گناه است، گفت: در روز قیامت همه اعمال انسان‌ها به دقت مورد بررسی قرار گرفته و هیچ‌کس نمی‌تواند گناهان کوچک و بزرگ خود را پنهان کند.
استاد حوزه علمیه قم به نقش سیاستمداران اشاره کرد و یادآور شد: در جامعه باید سیاستمداران از کارهایی که برپایه حیله و نیرنگ است اجتناب کنند چراکه این اقدامات موجب ایجاد بی‌اعتمادی از سوی مردم می‌شود.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است