دیدبان

دانشگاه های تک جنسیتی در دست بررسی

دانشگاه های تک جنسیتی در دست بررسی

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مهدی مطهرنیا در سمنان با تاکید بر بررسی های دقیق در مورد دانشگاه و دانشجویان، خاطرنشان کرد: با توجه به دیدگاه های مختلف موافق و مخالف، بررسی عالمانه دانشگاه های تک جنسیتی نیز در دست بررسی است.
وی ادامه داد: تیمی در این زمینه فعال شده و بررسی های مقدماتی آن شکل گرفته و برای بهره گیری از شیوه های مدرن تحقیقاتی در این زمینه تلاش دارد تا نتیجه را در اختیار جامعه دانشگاهی قرار دهد تا تصمیم گیری عالمانه و دقیق تر در این مورد انجام شود.
وی گفت: در معاونت اجتماعی و فرهنگی متون و کتابهای مختلف و جدیدی در حوزه های علوم اجتماعی با توجه به فضای گفتمانی ناشی از انقلاب اسلامی و زمینه های مورد نیاز آینده جامعه تدوین می شود، که رویکرد آینده پژوهی به عنوان یک علم مدرن که رویکردی فرا رشته ای است به این مجموعه اضافه شده و در حکم معاونت اجتماعی و فرهنگی ابلاغ و افزوده شده است.
وی همچنین از ایجاد شورای پژوهشی در این معاونت خبر داد و ادامه داد: این شورا در آینده ای نزدیک با اعضا شکل می گیرد تا با سرعت و شکل بهتری اهداف معاونت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را پیش بریم.
وی با اشاره به سرعت و شتاب تغییرات در حال حاضر و بروز مشکلات برای جوانان به ویژه در آینده، خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه برای کاهش خسارتهای مختلف اجتماعی و فرهنگی برای جامعه که از برخورد با تغییرات شتابنده نسلهای آینده به وجود می آید باید از امروز از سوی پژوهشگران و پژوهشگاه ها پیش بینی شود.
رییس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شعار سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبری، گفت: به تمام مسایل اقتصادی، اجتماعی، نظامی و ... باید با دید فرهنگی نگاه کرد و این ارتباط برگشت پذیر نیست و داشتن نگاه و بخشیدن روح فرهنگی به تمام مسایل به ویژه در دانشگاه ها باید مدنظر قرار گیرد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران