دیدبان
سردار احمدی‌مقدم در قصرشیرین:

امکان تنفس را از تروریست‌های شرق کشور می‌گیریم

امکان تنفس را از تروریست‌های شرق کشور می‌گیریم

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم دقایقی پیش در مرحله نهایی رزمایش "اقتدار 3" اظهار کرد: در منطقه‌ای که قرار داریم همچنان عطر شهدا به مشام می‌رسد، این منطقه در 8 سال دفاع مقدس یکی از محورهای تهاجم نیروهای بعثی به تحریک کشورهای دشمن بود.

وی افزود: ارتفاعات بازی‌دراز که از منطقه عمومی رزمایش قابل مشاهده است نمادی برای دفاع مقدس بود که در این ارتفاقات رزمندگان بسیاری جان خود را برای دفاع از میهن و اسلام دفاع کردند.

دولت صدام با تحریک کشورهای فرامنطقه‌ای به خاک میهن اسلامی تجاوز کرد

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حضور در منطقه رزمایش در روزهای آغازین جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: 8 سال دفاع مقدس دوران سختی بود که بر منطقه گذشت چراکه دولت صدام با تحریک کشورهای فرامنطقه‌ای به خاک میهن اسلامی تجاوز کرد.

سردار احمدی‌مقدم تصریح کرد: متاسفانه جنگ هیچ ثمری جز ویرانی و از بین بردن منابع دو کشور و شهادت، جانبازی رزمندگان و در کشور در بر نداشت، جنگ بین دو ملت مسلمان همسایه در حالی رخ داد که دشمن اصلی منطقه اسرائیل است.

جنگ تحمیلی در راستای تضعیف جبهه مقاومت برنامه‌ریزی شده بود

وی با اشاره به دلایل وقوع جنگ تحمیلی گفت: این جنگ با تحریک کشورهای دشمن به وقوع پیوست، این آتش‌افروزی تنها برای رژیم صهیونیستی، منافعی به همراه داشت و در جهت تضعیف جبهه مقاومت برنامه‌ریزی شده بود.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنانش اظهار کرد: خوشبختانه ملت عراق امروز سرنوشت خود را در دست دارند و نیروهای اشغالگر که خود زمینه فعالیت‌ تروریست‌ها را در این کشور ترویج داده بودند از عراق خارج شدند و عراق را در دست صاحبان خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایران هرگز دشمن ملت عراق نبوده است، افزود: فتنه گران جنگ تحمیلی را در منطقه به راه انداختند که این جنگ خسارات فراوانی به‌بار آورد و حجم خسارات در کشور عراق براثر فتنه فتنه‌گران بسیار زیاد بود که این کشور پس از گذشت سال‌ها هنوز به ثبات برنگشته است.

امنیت امروز ایران اسلامی دلگرمی برای کشور‌های همسایه است

سردار احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین مانع بر سر راه ملت عراق را امنیت بیان کرد و افزود: امروزه امنیت مهمترین چالش منطقه است و ایران اسلامی افتخار دارد که همچون جزیره‌ای با ثبات در میان دریای ناامن منطقه به عنوان سکوی دلگرمی برای کشورهای همسایه شناخته می‌شود و کسی از کشورهای همسایه دغدغه‌ای نسبت به ایران ندارد.

وی تصریح کرد: نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران برای استقرار امنیت در 2 سوی مرکز فعالیت می‌کنند، امروزه کسی از این نیروها دغدغه‌ای پیرامون تجاوز ندارد.

امنیت در مرزها می‌تواند رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه مرز را فرصتی برای کشور دانست و گفت: امنیت در مرزها می‌تواند رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد، چنانچه که امروز شاهد هستیم استان کرمانشاه از مبادی اصلی صادرات و ایلام مرکز اصلی تردد گردشگران برای کشور است.

وی با اشاره به خروج سالانه 2 میلیون گردشگر ایرانی از طریق مرزها جهت ورود به کشور عراق اظهار کرد: سالانه 1 میلیون نفر از طریق مرزها به عنوان مسافر و گردشگر وارد کشور می‌شوند.

سردار احمدی مقدم افزود: امروز پروژه‌های عمرانی و تقویت میله‌های مرزی سبب شده در هر دو سوی مرز ایران و عراق اختلافات گذشته با همکاری مرزبانان برطرف شود، میله‌های مرزی واقع در مرز ایران و عراق مورد اتفاق هر دو کشور و سازمان ملل است.

وی با اشاره به استقرار واحدهای مرزی برادران عراقی در مرزهای مشترک دو کشور، اظهار کرد: پس ازگذشت سال‌ها از دفاع مقدس و پایان اشغالگری عراق خوشبختانه امروز هیچگونه مشکلی در گروه‌های مرزی وجود ندارد، به جز شمالغرب و گروهک تروریستی پژاک که فعالیت این گروه مورد نظر عراق نبود و با کمک نیروهای مسلح تهدیدات این گروهک خنثی شده است.

در سال 92 شاهد هیچگونه نا امنی در مرزهای مشترک با کشور عراق نبوده‌ایم

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در سال 92 شاهد هیچگونه نا امنی در مرزهای مشترک با کشور عراق نبوده‌ایم و رزمایش اقتدار 3 برابر سیستم ادواری در منطقه غرب کشور برگزار می‌شود، همانطور که رزمایش اقتدار یک در مرزهای شرقی و همایش رزمایش اقتدار دو در مرزهای آبی کشور برگزار شد.

سردار احمدی مقدم در مورد اهداف برگزاری این رزمایش‌ها گفت: این رزمایش ها با اهداف ارتقای مرزی، نیروهای مرزبانی و هماهنگی با همسایگان برگزار می‌شود؛ مرزبانی قوی در کشور ما درواقع یاریگر همسایگان است.

دولت‌های همسایه در شرق کشور احساس مسئولیت ندارند

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در مرزهای شرقی گفت: در شرق کشور دولت‌های همسایه توان و احساس مسئولیت ندارند که نبود این مسائل سبب چالش و درگیری در شرق کشور شده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تغییرات در منطقه، دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و حضور نیروهای اطلاعاتی کشورهای دیگر، خاطرنشان کرد: منطقه به عنوان کانون مواد مخدر و گروه‌های تروریستی بین‌المللی شناخته می‌شود که این مسائل سبب شده ایران اسلامی برای تامین امنیت خود به نیروهای داخلی متکی باشد.

جمهوری اسلامی برای امنیت پایدار در منطقه دست همکاری به سوی همسایگان دراز می‌کند

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای امنیت پایدار در منطقه دست همکاری را به سوی همسایگان دراز می‌کند، گفت: مهمترین مسئله‌ای که می‌توان برای تامین امنیت بر روی آن حساب کرد، توان نیروهای داخلی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به سراغ مرزها بروید اگر به سراغ مرزها نروید مرزها به سراغ شما می‌آیند، تاکید کرد: این فرمایش بر اهمیت مرزها تاکید دارد، نیروهای مرزبانی که در سخت‌ترین و دورترین منطقه در حال خدمت هستند بدانند که این سختی ثمراتی همچون امنیت پایدار در داخل کشور را به همراه دارد.

کرمانشاه دغدغه‌ای پیرامون تجاوزات مرزی و گروه‌های تروریستی ندارد

فرمانده نیروی انتظامی افزود: امروز کرمانشاه دغدغه‌ای پیرامون تجاوزات مرزی و گروه‌های تروریستی ندارد بلکه تنها مشکل امنیتی موجود در این استان وقوع جرائم خرد است.

سردار احمدی مقدم وضعیت امنیتی امروز کشور را ثمر عنایت الهی، مجاهدت رزمندگان، هدایت رهبران نظام الهی و تلاش مسئولان دانست و خاطرنشان مرد: امیدوارم دولت خدمتگذار آقای روحانی که خودشان هم در حوزه امنیت صاحبنظر هستند آغاز تحولی دیگر در مرزها باشد.

مرزهای امروز کشور از خطوط دفاعی به خطوط انتظامی و امنیتی تبدیل شده‌اند

وی با بیان اینکه نگاه امنیتی به مرزها نداریم، افزود: می‌دانیم مرزها در استقرار امنیت برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، بازرگانی، کشاورزی تعیین کننده هستند، خوشبختانه مرزهای امروز کشور از خطوط دفاعی به خطوط انتظامی و امنیتی تبدیل شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به عملیات پاکسازی میادین مین در استان‌های غربی کشور گفت: در حال حاضر مقادیر بسیاری از باقیمانده مین‌ها در این منطقه پاکسازی شده‌اند، با تلاش نیروها امیدواریم اندک باقیمانده بازسازی شود تا ساکنان این مناطق بتوانند با آرامش خاطر به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار 3 در استان کرمانشاه اظهار کرد: در رزمایش اقتدار 3 تمامی استان‌های غربی در مرز تمرینات مرزی را برگزار کردند و امروز مراسمی نمادین با حضور یگان‌های نمونه این استان‌ها برگزار می‌شود.

سردار احمدی مقدم افزود: 10 سال پیش مناطق مرزی ما از نظر سرمایه‌گذاری و نیروی انسانی و همچنین تجهیزات و زیرساخت‌های لازم دارای منابع محدودی بودند، گرچه امروز نیز در شرایط ایده‌آل قرار نداریم ولی احداث راه‌ها و سرعت در تشکیل نیروهای مرزی امنیت قابل قبولی را برای مناطق مرزی کشور به وجود آورده است،‌ همچون 8 سال گذشته که مرزبانی اولویت ما بوده در 2 سال آینده نیز تمرکز بر این موضوع قرار دارد.

امکان تنفس را از تروریست‌های شرق کشور می‌گیریم

وی، مرزبانی امروز جمهوری اسلامی را افتخاری برای کشور دانست و افزود: مرزبانی بر شرق کشور تمرکز خواهد کرد تا امکان تنفس از فعالیت از گروه‌های تروریستی سلب شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به سفر هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان افزود: امیدواریم این سفر آغازگر تحولی برای بهبود وضعیت مرزنشینان باشد.

تصور دشمنان مبنی بر اختلاف میان اقوام ایرانی، تصوری باطل است

سردار احمدی مقدم در بخش پایانی سخنان خود از تلاش‌های دشمن پیرامون اختلاف میان اقوام و مذاهب کشور خبر داد و گفت: استان کرمانشاه از اقوام مختلفی تشکیل شده است که در دوران دفاع مقدس همگی تابع نظام و مقام معظم رهبری بودند و در راه کشور خود جانبازی کردند؛ به دشمنان تاکید می‌کنیم که تصور اختلاف میان اقوام ایرانی تصوری باطل است، قاطبه مردم برادرانه برای دفاع از نظام ایستادند و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با اهتمام نیروی انتظامی، دولت و مجلس بتوانیم در آینده شرایط مطمئن و آرمانی را برای مرزهای خود فراهم کنیم.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟