دیدبان

ماجرای وام 300 میلیاردی با یک سفته!

ماجرای وام 300 میلیاردی با یک سفته!

به گزارش دیدبان به نقل از  دیدبان به نقل از  فرهنگ نیوز، حسن کامران دستجردی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح دائمی شدن قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم تقویت این سازمان به افزایش اختیارات آن در جهت برخورد قاطع و جدی با فساد گفت: در دوره‌های قبل سازمان بازرسی کل کشور صرفاً گزارش دهنده بود و دستگاه‌ها به این گزارشات توجهی نمی‌کردند، اما در دوره اخیر مجلس شورای اسلامی اختیاراتی برای مبارزه عملی با فساد به سازمان بازرسی کل کشور داده شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صاحبان ثروت و قدرت فشار زیادی بر این سازمان وارد می‌کنند تا با دانه‌درشت‌ها برخورد نشود، تصریح کرد: با این حال سازمان بازرسی کل کشور در زیر این فشارها قد خم نکرده است.

وی با بیان اینکه این سازمان فردی که 300 میلیارد تومان با سفته از یک بانک وام گرفته بود را بازداشت کرد، ادامه داد: مردم باید برای وام یک یا دو میلیون تومانی انواع سفته‌ها و ضامن‌ها را ارائه کنند ولی دانه‌درشت‌ها وام‌های میلیاردی بدون ضامن می‌گیرند که اگر قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور دائمی شود، با این دانه‌درشت‌ها مقابله خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه قانون سازمان بازرسی کل کشور در حال حاضر موقتی است، افزود: برخی صاحبان قدرت و ثروت تلاش دارند تا برای اصلاح این قانون تلاش کنند، ولی مجلس تا به حال مقاومت کرده است که اگر موقتی بودن قانون ادامه یابد، دلخوشی دانه‌درشت‌ها نیز ادامه خواهد یافت.

وی با درخواست از نمایندگان برای دادن رأی قاطع به این طرح تصریح کرد: وظایف سازمان بازرسی کل کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کامران با بیان اینکه در یکی از گزارشات سازمان بازرسی کل کشور گفته شده بود که یکی از سدهایی که قرار است افتتاح شود مشکلاتی دارد و جلوی افتتاح آن گرفته شده بود، تاکید کرد: همین گزارشات است که مانع هماهنگی و تبانی پیمانکار، ناظر طرح و نماینده وزارتخانه در طرح‌های عمرانی می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم با بیان اینکه وقتی فردی که در رأس یک نهاد است بر کارهای غیرقانونی فامیل‌ها و رفقای خود سرپوش نگذارد و شفاف عمل کند، گفت: این اقدام می‌تواند به رشد اقتصادی و بهره‌وری بیانجامد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن