دیدبان

خط لوله صادرات نفت کشور شکست

خط لوله صادرات نفت کشور شکست

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، در حال حاضر بیش از 5500 کیلومتر خطوط لوله نفت در منطقه گچساران وجود دارد که بخش عمده ای از این خطوط دچار فرسودگی شدید شده اند.

از این رو هر ساله شاهد بروز یک حادثه شکستگی و ترکیدگی خطوط لوله انتقال نفت فرسوده کشور در منطقه گچساران بوده که علاوه بر مشکلات و عدم النفع اقتصادی آسیب هایی هم به محیط زیست منطقه خوزستان وارد می کند.

بر این اساس روز گذشته خط لوله 26 اینچی صادرات نفت ایران در منطقه نفت و گاز گچساران در نزدیکی منطقه ای به نام "دژسلیمان گچساران" دچار شکستگی و ترکیدگی شده که این حادثه نشت گسترده نفت را به محیط زیست موجب شده است.

این خط لوله 26 اینچی یکی از خطوط لوله اصلی صادرات طلای سیاه نفت ایران بوده که به طور متوسط روزانه 500 تا 600 هزار بشکه نفت از مسیر خطوط لوله نفتی منطقه گچساران به پایانه های صادراتی ایران منتقل می شود و فرسودگی عامل اصلی اولین حادثه نفتی در سال 93 بوده است.

در حال حاضر تیم های عملیاتی و تعمیراتی شرکت نفت گچساران مشغول تعمیر و بازسازی این خط لوله اصلی انتقال نفت ایران هستند و پیش بینی می شود تعمیرات این خط لوله آسیب دیده و فرسوده نفت تا ساعاتی دیگر به پایان برسد.
سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان تاکنون گزارشی درباره جزئیات نشت نفت و یا آسیب های وارد شده به محیط زیست منتشر نکرده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران