دیدبان

مسئولان فرهنگی در مسئله فرهنگ خطاهای بزرگ دارند

مسئولان فرهنگی در مسئله فرهنگ خطاهای بزرگ دارند

دیدبانبرخی افراطی‌گری ضدانقلابی را رواج می‌دهند  و مطالب روزنامه‌های اصلاح‌طلب تداعی‌کننده فضای روزنامه‌های زنجیره‌ای است، متاسفانه کسانی که به دلیل عملکرد ضد دینی و ضد انقلابی خود از صحنه سیاست و فرهنگ کنار گذاشته شده بودند آرام آرام زمینه را برای فعالیت خود مناسب می‌بینند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، امام جمعه اصفهان با اشاره به اظهار نگرانی رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل فرهنگی گفت:  20 سال است که مقام معظم رهبری از تهاجم فرهنگی سخن می‌گویند و به هر مناسبتی نیز به فرهنگ اشاره کرده‌اند.
وی گفت: دغدغه و نگرانی رهبر معظم انقلاب یک دغدغه جدی است و متاسفانه در این سال‌ها مسئولان کشور در زمینه فرهنگ قصور و تقصیر فراوان داشتند.
امام جمعه اصفهان با ذکر اینکه مسئولان دغدغه فرهنگی رهبری را در این سال‌ها درک نکردند، عنوان کرد: هرازگاهی شعارهایی از سوی آنها داده می‌شود، اما به سرعت مسئله فرهنگ نیز فراموش می‌شود.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی رسالت خود را به درستی انجام نمی‌دهند و در همین چند ماه اخیر بارها اشخاص مختلف و در روزنامه‌ها به مقدسات اسلامی ملت توهین شد.
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: در روزنامه بهار ولایت سیاسی ائمه(ع) مورد هجمه قرار گرفت، روزنامه قانون افکار فمینیستی را رواج داد و روزنامه آسمان نیز قصاص را غیرانسانی قلمداد کرد و در کنار این هجمه‌ها فردی مانند رضوی‌فقیه به راحتی در دانشگاه به مقدسات نظام جمهوری اسلامی توهین می‌کند.
وی با ذکر اینکه برخی به دنبال آزادی توهین و افترا هستند، گفت: به طور مثال ناشری که مجوز فعالیت ندارد از سوی برخی حمایت می‌شود تا دوباره به کار خود ادامه دهد و علیه فرهنگ اسلامی و انقلابی ملت فعالیت کند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به جوانان متدین ایران اسلامی گفت: این جوانان تربیت‌شده خانواده‌های مؤمن، شهدا و رهبر معظم انقلاب هستند اما برخی از رسانه‌ها و اشخاص آنها را تندرو معرفی می‌کنند.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراطی‌گری ضدانقلابی را رواج می‌دهند  و مطالب روزنامه‌های اصلاح‌طلب تداعی‌کننده فضای روزنامه‌های زنجیره‌ای است، متاسفانه کسانی که به دلیل عملکرد ضد دینی و ضد انقلابی خود از صحنه سیاست و فرهنگ کنار گذاشته شده بودند آرام آرام زمینه را برای فعالیت خود مناسب می‌بینند.
امام جمعه اصفهان اظهار کرد: این اتفاقات ضد‌فرهنگی را باید جدی گرفت؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وظیفه خود عمل نمی‌کند؛ برخی مسئولان دغدغه فرهنگی ضعیفی دارند و اینکه همه منتظر باشیم تا رهبری اظهار نگرانی کنند و بعد با یک بیانیه خود را نگران جلوه دهیم، خطای بزرگی است.

*منبع: سراج 24

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن