دیدبان
مهمترین اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی در روز گذشته ...

ایران در رسانه های صهیونیستی

ایران در رسانه های صهیونیستی
دیدبان: منابع نزدیک به هیئت همراه اشتون اواخر روز شنبه خبر دادند که وی قرار است با نمایندگان جامعه مدنی که اغلب آنها را بانوان تشکیل می دهند دیدار کند. این منبع همچنین گفت: موضوع حقوق بشر نیز در دستور کار سفر خانم اشتون به تهران خواهد بود، حتی اگر برخی محافظه‌کارها را ناراحت کند.
این سخنان و اقدامات هیئت اروپایی در حالی صورت می گیرد که مدت زیادی از اقدام هیت اروپایی دیگری که این بار از پارلمان اروپا به ایران آمده بودند نمی گذرد. بعد از آن ماجرا همه سازمان های مسول در جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی در جریان سفر هیئت های خارجی به ایران تقصیر را به گردن هم انداختند و آخر سر هم مشخص نشد که این اتفاق چرا و چگونه و با چه مجوزی اتفاق افتاد.
چندی پیش یکی از مقامات رژیم صهیونیستی در واکنش به در خواست گروهی در پارلمان اروپا برای بازدید از زندان های اسرائیل گفته بود در صورتی چنین اجازه ای را می دهد که اسرائیل هم مجوز بازدید و بازرسی از زندان های اروپا را داشته باشد.
اگر قرار است که مقامات اروپایی به ایران بیایند و با معارضین در ایران دیدار کنند حداقل کاری که ما باید بکنیم این است که اجازه داشته باشیم که بتوانیم چنین کاری را در کشورهای این هیت ها انجام دهیم
یدیعوت آحارونوتسفر کاترین اشتون پس از آب شدن یخ مذاکرات هسته‌ای به ایران
سفر کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران در حالی صورت می‌گیرد که روابط سرد ایران با غرب پس از انتخاب حسن روحانی رئیس‌جمهور میانه‌روی ایران و بر سر برنامه هسته‌ای جنجالی این کشور، بالأخره در ماه‌های اخیر رو به بهبودی گذاشته است. روحانی متعهد شد تا "همکاری سازنده" با غرب داشته باشد، و ماه نوامبر یک توافق موقت هسته‌ای امضا و این توافق تاریخی از ماه ژانویه اجرایی شد.

 

مساله حقوق بشر در دستور کار اشتون است حتی اگر محافظه کارها ناراحت شوند/

"مجید تخت روانچی" معاون وزیر خارجه ایران عنوان کرد: "خانم اشتون به عنوان رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران سفر می‌کند و روابط دوجانبه بین ایران و اتحادیه اروپا در دستور کار وی قرار دارد... طبیعتاً مسئله هسته‌ای هم مطرح خواهد شد." منابع نزدیک به هیئت همراه اشتون اواخر روز شنبه خبر دادند که وی قرار است با نمایندگان جامعه مدنی، اغلب بانوان، نیز دیدار کند. این منبع همچنین گفت: موضوع حقوق بشر نیز در دستور کار خواهد بود، حتی اگر برخی محافظه‌کارها را ناراحت کند.
هیئتی هشت نفره از اتحادیه اروپا در ماه دسامبر نیز به ایران سفر کرده و با "نسرین ستوده" وکیل دادگستری و "جعفر پناهی" فیلم‌ساز دیدار کردند که انتقاد سیاستمداران محافظه‌کار ایران را برانگیخت. گزارش رسانه‌های ایرانی حاکی از این است که اشتون که پس از سفر رسمی دیپلمات‌های ارشد ایتالیا، سوئد، بلژیک و اسپانیا به ایران سفر کرده، روز دوشنبه به اصفهان هم سفر خواهد کرد.
یدیعوت آحارونوتواحد مهندسی نظامی ارتش و نیروی دریایی اسرائیل کشتی سلاح‌های ایرانی را جستجو می‌کنند
ارتش اسرائیل بعد از ظهر شنبه کار تخلیه و بازرسی حدود 150 جعبه درون کشتی حامل سلاح‌های ایرانی را آغاز کرد و به این ترتیب عملیات "افشای کامل" با موفقیت به پایان خود نزدیک می‌شود. مرحله نهایی این عملیات روز شنبه پس از ورود کشتی Klos C به بندر ایلات با اسکورت ناو "آی‌ان‌اس هانیت" و ناوچه"آی‌ان‌اس هتز"، آغاز شد.
با توجه به سابقه ایران در تعبیه تله در این‌گونه محموله‌های قاچاق، ارتش اسرائیل برای بررسی دقیق محموله و خنثی کردن بمب‌های احتمالی درون آن نیروهای واحد ویژه مهندسی نظامی "یاهالوم" را به منطقه اعزام کرده است. پس از بررسی دقیق محموله، سربازان نیروی دریایی اسرائیل کار تخلیه موشک‌های دوربرد ام-302 و بازرسی برای پیدا کردن سلاح‌های احتمالی بیش‌تر، مثل خمپاره‌انداز یا مهمات مسلسل، را آغاز خواهند کرد.

 

مساله حقوق بشر در دستور کار اشتون است حتی اگر محافظه کارها ناراحت شوند/

"بنی گانتز" رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به بندر ایلات می‌رود تا با کماندوهای یگان ویژه "شایتت 13" نیروی دریایی اسرائیل که کشتی را توقیف کرده بودند، دیدار و گفتگو کند. روز دوشنبه کنفرانسی مطبوعاتی برگزار می‌شود و سلاح‌ها به طور علنی نمایش داده خواهند شد. از مقامات نظامی و سفرای کشورهای دیگر نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده است.
پس از نمایش عمومی سلاح‌های کشف شده از کشتی Klos C ، این کشتی و 17 خدمه‌اش اجازه پیدا خواهند کرد تا منطقه را ترک کنند. دریاسالار "عودد کور-لاوی" به رویترز گفت: "این افراد در کشتی هستند. در کشتی هم باقی خواهند ماند. اگر در قاچاق سلاح‌ها دست نداشته باشند، می‌توانند به مسیر خود ادامه دهند."
هاآرتص/ رئیس‌جمهور ایران سرکوب رسانه‌ها توسط محافظه‌کاران را محکوم کرد

رئیس‌جمهور میانه‌روی ایران روز شنبه به شدت از مقامات قضایی کشور به دلیل صدور فرمان تعطیلی روزنامه‌های اصلاح‌طلب انتقاد کرد، که از تنش‌های سیاسی داخل این کشور همزمان با نزدیک شدن مذاکرات هسته‌ای به مرحله نهایی خبر می‌دهد. این انتقاد مستقیم روحانی از مقامات قضایی محافظه‌کار که تحت حمایت علمای کشور هستند، در نوع خود بسیار نادر است. روحانی تحت حمایت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران است که حرف آخر را در تصمیمات مهم دولت می‌زند.

 

مساله حقوق بشر در دستور کار اشتون است حتی اگر محافظه کارها ناراحت شوند/

 

تایمز اسرائیل/ کاترین اشتون در تهران: هیچ ضمانتی برای رسیدن به توافق هسته‌ای نهایی وجود ندارد
کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک‌شنبه در تهران عنوان کرد: "هیچ ضمانتی" وجود ندارد که مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته‌ای جنجالی این ک شور به توافق جامع منجر شود.به گفته منابع نزدیک به هیئت همراه اشتون، وی که برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر کرده در دستور کار خود گفتگو درباره مسئله حقوق بشر را نیز دارد.

مساله حقوق بشر در دستور کار اشتون است حتی اگر محافظه کارها ناراحت شوند/

*منبع: مشرق

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن