دیدبان

چرا کاخ سفید از تحریم های جدید علیه ایران استقبال نمی کند؟

چرا کاخ سفید از تحریم های جدید علیه ایران استقبال نمی کند؟

دیدبان:‌ وزارت بازرگانی امریکا به تازگی اعلام کرده است رشد اقتصادی امریکا در سه ماهه ی پایانی سال 2013 خلاف چیزی بود که پیش بینی ها نشان میدادند. این مقدار که در عمل به نحو غیرمنتظره ای کاهش پیدا کرده بود، به 2.4% رسید که با برآوردهای اولیه تفاوت دارد. این رقم در تخمین های پیشین، 3.2% از تولید ناخالص ملی محاسبه شده بود.
اگرچه اخبار اقتصادی رسانه های غربی نظیر یورونیوز از خوشبینانه بودن نگاه ها به وضعیت اقتصادی امریکا در سال جاری خبر می دهند اما اقتصاددانان برجسته ای نیز مانند کریس روپکی، اقتصاددان ارشد بانک توکیو میتسوبیشی در نیویورک، چندان موافق این نظر نیستند. وی اعلام کرد: ”زمان زیادی باید سپری شود تا نظر ما درباره وضعیت اقتصادی سال جاری خوشبینانه گردد!"
 


 

روپکی، وضعیت بد آب و هوایی را یکی از عواملی دانست که رشد اقتصادی امریکا در سه ماهه نخست سال جاری را در حد 2% باقی می گذارد. اما در عین حال اعلام کرد شاید افزایش در سرمایه گزاری ها علامت خوبی برای برون رفت از مشکلات باشد.
بدین ترتیب و با لحاظ کردن این نکته که اقتصاد کشورهای مختلف تاثیرات متقابلی بر یکدیگر دارند، یکی دیگر از دلایل این امر مشخص می گردند که چرا کاخ سفید از تحریم های جدیدتر و گسترده تر علیه ایران استقبال نمی کند. 
اگرچه تحریم اقتصادی ایران تاثیر قابل توجه مستقیمی بر اقتصاد امریکا نداشته باشد اما قطعا اثرات مخرب آن بر اقتصاد نقاط دیگر دنیا، به طور غیرمستقیم بر وضعیت امریکا نیز تاثیر خواهد گذاشت.

*منبع: ۵۹۸

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن