دیدبان
وزارت خارجه آمریکا:

تصمیم‌گیری درباره زمان انتشار جزئیات برنامه هسته‌ای ایران بر عهده آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای است

تصمیم‌گیری درباره زمان انتشار جزئیات برنامه هسته‌ای ایران بر عهده آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای است
دیدبان: «جین پساکی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به سؤالی درباره گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را به تعویق انداخته است گفت: "ما طبیعتا اظهار نظر درباره هر نوع گزارش به خود آژانس واگذار می‌کنیم."
وی افزود : "باور این امر که آژانس به صورت کامل درباره نگرانی‌های ناشی از ابعاد احتمالی نظامی برنامه ایران تحقیقات نمی‌کند و یا اینکه اطلاعات را در زمان مناسب منتشر می‌کند سخت و به عقیده ما نادرست است. اما با این حال، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای سازمانی است که خود تصمیم می‌گیرد. ما مطمئنا از همان ابتدا از تحقیقات آژانس حمایت می‌کنیم. البته تصمیم درباره اینکه چه مقدار اطلاعات منتشر کنند بر عهده خود آن‌ها است."
این در حالی است که پیش از این آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد گزارشی حاوی اطلاعاتی جدید درباره برنامه هسته‌ای ایران را هنوز  تهیه نکرده است.
پیشتر خبرگزاری رویترز مدعی شده بود آژانس گزارش جدیدی حاوی برخی اطلاعات درباره برنامه هسته‌ای ایران آماده کرده است اما به‌دلایل حساسیت‌های دیپلماتیک این گزارش را منتشر نکرده است.
"گیل تئودور"، سخنگوی آژانس در واکنش به ادعای رویترز اعلام کرد: "آژانس تاکنون هیچ‌گونه گزارشی حاوی اطلاعات جدید درباره جنبه‌های احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران تهیه نکرده است. همچنین گزارش‌های آژانس درباره ایران بر اساس واقعیات و بی‌طرفانه است و محتوای آن‌ها تحت تأثیر ملاحظات سیاسی قرار نمی‌گیرد.
 
*منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن