دیدبان

پیامدهای عقب‌نشینی در مذاکرات هسته‌ای

پیامدهای عقب‌نشینی در مذاکرات هسته‌ای
دیدبان: برخی از تحلیل گران مسائل سیاسی از ابتدا بر این باور بودند که توافق ژنو دست ایران را برای مذاکرات بعدی خالی می کند و احتمالا طرف غربی به سمت زیاده خواهی هایی خارج مبحث اصلی که مسئله هسته ای ایران است خواهد رفت. در این خصوص در مذاکرات اخیر طرف غربی مسئله موشک های بالستیک را مطرح کرده است.
محمد جواد ظریف در نشست خبری با خبرنگاران ایرانی بعد از نشست اخیر عنوان کرد که تیم مذاکره کننده صراحتا به طرف مقابل اعلام کرده است که مذاکرات شامل برنامه های نظامی و علمی ایران نمی شود.
با این حال روز گذشته "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید در تازه ترین اظهارات خود بار دیگر مدعی شد ایران باید در گفتگوهای هسته ای خود در مورد برنامه موشکی خود نیز مذاکره کند . جی کارنی همچنین مدعی شد چنانچه مقامات آمریکایی بخواهند از حمایت بزرگترین لابی صهیونیستی در آمریکا (‌آیپک) بهره مند باشد باید ایران را وادار کند در مورد برنامه موشک بالستیک خود نیز پای میز مذاکره بنشیند .
به نظر می رسد اگر مذاکره کنندگان ایرانی با قاطعیت جلوی زیاده خواهی طرف غربی نایستند و سعی بر مذاکره بر سر مسائلی خارج از مسئله هسته ای داشته باشند در نشست های آتی مسائل دیگری همچون قوانین حقوقی کشور مطرح خواهد شد.  
 
*منبع: صراط

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن