دیدبان

مسئولیت تحول علوم انسانی برعهده حوزه است

مسئولیت تحول علوم انسانی برعهده حوزه است

به گزارش دیدبان، اخیرا پژوهشکده های حوزه و دانشگاه در جلساتی به بررسی خلاء ها و مشکلات در فضای علوم انسانی پرداخته‌ اند. در آخرین جلسه که با حضور برخی از مقامات بلند پایه برگزار شده، مسئولیت تحول علوم انسانی برعهده‌ی حوزه علمیه قرار گرفته است.
استدلال نیاز به تحول علوم انسانی این بود که مبناهای اعتقادی در اختیار حوزه می باشد و علوم غربی نمی تواند سکاندار علوم انسانی اسلامی باشد.
رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود بارها به اهمیت علوم انسانی و حتی علوم پایه اشاره کرده اند و علوم انسانی را روح دانش معرفی کردند که به انسان و مسیر علم جهت می‌دهد و نخبگان در فضای آن تنفس میکنند و به همین جهت باید فضای پاکسازی بشود.
مقام معظم رهبری در مهر ۱۳۹۰ در دیدار از جمعی از نخبگان و برگزیدگان علمی راجع‌ به علوم انسانی غیر اسلامی فرموده‌اند: «وقتى علوم انسانى منحرف شد و بر پایه‌هاى غلط و جهان‌بینى‌هاى غلط استوار شد، نتیجه این می شود که همه‌ى تحرکات جامعه به سمت یک گرایش انحرافى پیش می رود. امروز دانشى که غرب دارد، شوخى نیست؛ چیز کوچکى نیست. دانش غرب یک پدیده‌ى بى‌نظیر تاریخى است؛ اما این دانش در طول سالهاى متمادى در راه استعمار به کار رفته، در راه برده‌دارى و برده‌گیرى به کار رفته، در راه ظلم به کار رفته، در راه بالاکشیدن ثروت ملتها به کار رفته؛ امروز هم که مى‌ بینید چه کار دارند می کنند.»
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن