دیدبان

نقش بیداری مجلس خبرگان در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان انقلاب

نقش بیداری مجلس خبرگان در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان انقلاب
دیدبان:‌ آیت‌الله مرتضی مقتدائی با تشریح جایگاه مجلس خبرگان و اهمیت آن در نظام اسلامی اظهار کرد: در جائی که حکومت اسلامی با محوریت ولی فقیه تشکیل شود، رهبر جامعه به‌عنوان ولی‌الله، هدایت را به دست می‌گیرند.
وی با بیان اینکه در زمان غیبت امام معصوم(ع)، ولی فقیه به‌عنوان نائب امام زمان(عج) وظیفه هدایت جامعه را به‌عهده دارد، افزود:‌ به‌فرموده امام خمینی(ره) ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله بوده و ولی‌فقیه با 2 واسطه جانشین خدا در جامعه به شمار می‌رود.
مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای با حاکمیت خداوند، رهبر نظام اسلامی از طرف خداوند اذن دارد، وگرنه هیچ‌کسی حق امر و نهی به فرد دیگری را نداشته،‌ مگر به‌اذن خداوند متعال.
وی با اشاره به ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل مجلس خبرگان گفت: امام خمینی(ره) از نقش مهم مردم در اداره جامعه و حتی انتخاب رهبر نیز غافل نبودند و برای مردم اهمیت ویژه‌ای قائل بودند؛ ازآن‌جائی که مردم نمی‌توانند اجتهاد افراد را به‌خوبی تشخیص دهند،‌ به‌طور غیرمستقیم و از طریق مجلس خبرگان، رهبر جامعه اسلامی را انتخاب می‌کنند.
آیت‌الله مقتدائی با تأکید بر فعال بودن مجلس خبرگان رهبری در همه دوره‌ها بیان کرد:‌ کمیسیون‌های مختلف با توجه به وظایف خود، نظارت و تحقیق در امر رهبری را به‌خوبی انجام می‌دهند.
وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در دوره‌های مختلف انقلاب گفت: بدخواهان انقلاب اسلامی همیشه منتظر فرصت برای انجام نقشه‌های شوم خود بوده‌اند اما با بیداری و عملکرد دقیق مجلس خبرگان، نقشه‌های آنان نقش بر آب شده است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به جایگاه خواهران طلبه در سطح کشور خاطرنشان کرد: در برخی موارد، پیشرفت خواهران در حوزه‌های علمیه حتی از برادران طلبه نیز جلوتر بوده و آنها با کارهای دقیق و علمی، جایگاه خوبی میان تحصیل‌کردگان جامعه کسب کرده‌اند.
وی گفت: خواهران طلبه باید به وظیفه اصلی خود که همان ارشاد و هدایت بوده، عمل کرده الگوی اخلاقی یک بانوی مسلمان نمونه در جامعه باشند؛ خواهران طلبه می‌توانند الگوی عملی برای همه زنان جامعه بوده و حوزه‌های علمیه باید با اعزام آنان به سراسر کشور، جامعه را از این فیض عظیم، بهره‌مند سازند.
 
*منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن