دیدبان

باهنر:مشکلات پنهان در دولت یازدهم موجب سونامی می‌شود

باهنر:مشکلات پنهان در دولت یازدهم موجب سونامی می‌شود
دیدبان:‌ محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز پنجشنبه در اجلاس سراسری این جبهه با اشاره به سوابق و فعالیت های انقلابی مرحوم عسگراولادی دبیرکل سابق این جبهه اظهار داشت: در دیداری که اعضای ستاد برگزاری مراسم مرحوم عسگراولادی با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان بر سه خصلت و ویژگی آقای عسگراولادی یعنی تدین، اخلاق خوش و تفکر وی اشاره کردند.
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و پیروزی حسن روحانی گفت: در این انتخابات نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان پیروز نشدند. مردم از سال 76 تا 84 از افراطی گری اصلاح طلبان که بعضا منجر به هنجارشکنی هایی شد و از سال 84 تا 92 نیز از افراط اصولگرایی از نوع احمدی نژاد، چون احمدی نژاد خود را جزء اصولگرایان نمی دانست خسته شدند به اعتدال پناه بردند.
باهنر افزود: روحانی سمبل حرکت اعتدالی بود و سابقه و کار تشکیلاتی وی و همچنین ذات روحانی نیز معتدل بود.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه دولت یازدهم در مسیر حرکت خود با مشکلات زیادی روبرو است، گفت: من در همان ایام به کاندیداهای ریاست جمهوری گفتم شما یا خیلی دین و ایمان قوی و یا احساس ایثارگری برای مردم دارید، یا اینکه نمی دانید با چه وضعیت دشواری مواجه خواهید شد. البته این توصیه را در زمان رای اعتماد به وزرا کردم و سختی کار را به آنها یادآور شدم، اما گفتم که برای حل این مشکلات راه حل هایی نیز وجود دارد.
وی با اشاره به وعده هایی که دولت در خصوص روابط بین الملل بین ایران و سایر کشورها، حل موضوع هسته ای و همچنین حل مسائل داخلی کشور مانند تولید و تورم داده بود، گفت: یکسری مشکلات پنهان نیز در دولت یازدهم وجود دارد که گفتن آنها دل را می لرزاند و ظاهرا کسی حواسش به آنها نیست.
باهنر در ادامه افزود: یکی از این مشکلات پنهان، صندوق بازنشستگی کشور است که اگر به داد آن نرسیم یک سونامی از بالا راه افتاده و احتمالا اتفاقاتی رخ خواهد داد.
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما فکر می کردیم دولت یازدهم پس از روی کار آمدن دست به تغییرات زیادی نمی زند، تصریح کرد: در هر دولت حداکثر باید 200 نفر در کل کشور تغییر کنند، اما می بینیم که گاهی اوقات حتی نامه رسان ادارات نیز عوض می شوند. من به روحانی در همان ابتدای دولت گفتم که امیدوارم در دولت شما دیگر این دومینو ادامه نداشته باشد که البته آقای روحانی گفت من می خواهم کسانی را که بدون بلیت سوار این اتوبوس شده اند را پیاده کنم و قصد جابجایی با قطار را ندارم.
وی ادامه داد: من از آقای روحانی می پرسم چند نفر بدون بلیت سوار شدند، 200 نفر، 500 نفر، یک‌هزار یا 200 هزار نفر؟ تغییرات باید در حداقل ضرورت باشد نه حداکثر ممکن و این اقدامات با اعتدال‌گرایی منافات دارد.
باهنر با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای گفت: ما در یک جنگ تمام عیار دیپلماتیک هستیم و با همه توان در مقابل دشمن ایستاده ایم در این شرایط باید از سربازان و فرماندهان دیپلماتیک خود حمایت کنیم و البته باید اوضاع را نیز دائما رصد کرد.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه قطعا به طرف مقابل در مذاکرات اعتماد نداریم، بیان کرد: عقلانی نیست که کسی در جنگ به طرف مقابلش اعتماد کند.
وی اظهار داشت: برخی نگران این هستند که نکند آقایان در مذاکرات به طرف مقابل وعده هایی بدهند و یا خط قرمزها رعایت نشود. باید بگویم که کلید اجرا کردن وعده ها دست تیم مذاکره کننده نیست. اگر وعده ای هم در این مذاکرات داده شود، نظام باید عمل کند نه آقای ظریف و مطمئن باشید که خط قرمزها در نظام رعایت می‌شود.
باهنر به بیان اینکه ما به تذکراتی که در مذاکرات می دهیم، پایبند هستیم، گفت: پایبندی ما به شرط پایبندی طرف مقابل به تعهداتش است و اگر بخواهند زیر بخشی از این تعهدات بزنند، همه میز مذاکرات روی هوا می رود.
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آنها گزینه هایی روی میز دارند، ما نیز گزینه هایی روی میز داریم، تصریح کرد: بعد از 50 سال بازی برد باخت با آمریکایی ها، آنها خودشان فکر کنند که چه کسی تا به امروز بازنده و چه کسی پیروز بوده است.
وی در ادامه با اشاره به برخی سیاست های اقتصادی دولت گفت: در زمان احمدی‌نژاد، من اعلام کردم که تنها 30 درصد مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم است. در دولت روحانی نیز همینطور است و 70 درصد مشکلات به عـُرضه و توان خودمان ربط دارد که باید با اتکاء به توان داخلی این مشکلات را حل کنیم.
باهنر اظهار داشت: دولت باید در برنامه های خود تدبیر لازم را داشته و با شجاعت عمل کند. من به روحانی گفتم که اگر دولت به دنبال اقتصادی است که در آن کسی ضرر نکند، خدا چنین اقتصادی را خلق نکرده بلکه در همه تصمیمات عده ای ضرر می کنند و نکته مهم این است که همیشه درست و به موقع تصمیم بگیریم و شجاعانه عمل کنیم.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان با اشاره به اینکه برخی اطرافیان روحانی با ورود زودهنگام به مسائل انتخاباتی اظهارنظرهایی کرده اند، گفت: دولت و مجلس باید دو و نیم سال مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کنند. اگر بخواهیم از الان وارد مسائل انتخاباتی شویم، اشتباه است. آقای روحانی به اطرافیان خود تذکر بدهند، عجله ای نیست ما در انتخابات با هم رقابت می کنیم، اما الان زود است.
 
*منبع: مهر

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن