دیدبان

پهپادهای آمریکا برای حمله از شنود تلفنی استفاده می‌کنند

پهپادهای آمریکا برای حمله از شنود تلفنی استفاده می‌کنند
به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم این گزارش نشان می دهد که پهپاد های آمریکایی با رد یابی افراد مظنون از طریق سیگنال هایی که تلفن های دستی آن ها منتشر می کند آن ها را مورد هدف قرار می دهند.
گزارش منتشر شده با سرمایه گذاری و حمایت صاحب امتیاز یک شرکت رایانه ای «پی یر امیدیار» صورت گرفته و هدف آن روشنگری در مورد سیاست های آمریکایی ذکر شده است.
در گزارش مذکور به نقل از یکی از ماموران هدایت پهپاد های آمریکایی گفته شده است که آژانس امنیت ملی آمریکا از طریق شنود تلفنی، افراد را شناسایی کرده و سپس پهپاد های این آژانس با استفاده از سیگنال های مربوط به تلفن همراه این افراد آنان را مورد حمله قرار می دهند
این مامور آمریکایی گفته است که آژانس امنیت ملی آمریکا درموارد بسیاری بدون اطمینان از این که گوشی تلفن ردیابی شده در دست افراد مظنون و یا یکی از افراد خانواده های آن ها است فرمان حمله از طریق پهپاد ها را صادر می کنند.
مامور مذکور با اشاره به این که این شیوه در مواردی از رد یابی ، دستگیری و کشتن افرادی در یمن ، سومالی و افغانستان نتیجه بخش بوده ، تاکید کرده است که در موارد زیادی افرادی مورد حمله قرار گرفته اند که گوشی های همراه پدران و یا برادران خود را حمل می کرده اند
یک مقام رسمی دولت آمریکا گزارش منتشر شده را ناقص و منحرف کننده خوانده وگفته است که که این گزارش تصویر مخدوشی ازنحوه عملکرد نهاد های اطلاعاتی آمریکا بدست می دهند.
وی مدعی شده است که نهاد های امنیتی و نظامی آمریکا هنگام تصمیم گیری در این گونه موارد از کانال های اطلاعاتی متعددی استفاده می کنند.
اسناد جمع آوری شده از سوی مقامات دولت پاکستان نشان داده است که تنها تا اواسط سال 2013 بیش از 746 نفراز مردم این کشور قربانی حملات پهپاد های آمریکایی شده اند که 147 نفر غیر نظامی و از جمله 94 کودک خردسال در میان آن ها دیده می شود.
 
*منبع: ایرانا

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن