دیدبان

قتل عام ۲۵ نفر از اهالی یک روستا در سوریه

قتل عام ۲۵ نفر از اهالی یک روستا در سوریه

به گزارش دیدبان به نقل از رویترز، یک گروه فعال و نزدیک به مخالفان موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد،‌ شبه نظامیان افراطی 25 نفر از اهالی یک روستای علوی نشین در استان حما را پس از مسلط شدن به این روستا قتل عام کردند.
هر چند این گروه مدعی شده است که این 25 نفر عمدتا از اعضای «نیروهای دفاع ملی» بودند اما دولت سوریه اعلام کرد، قربانیان جنایت اخیر تروریست‌ها عمدتا زنان  و کودکان هستند.
در همین خصوص وزیر امور اجتماعی سوریه به تلویزیون این کشور گفت این اولین بار نیست که تروریست‌ها مردم را قتل عام می‌کنند و حملاتی مشابه این در طول سه سال گذشته بارها رخ داده است که توسط جامعه جهانی نادیده گرفته شده است.
بر اساس این گزارش، ساکنان این روستا که در 5 کیلومتری شرق بزرگترین بزرگراه شمال و جنوب سوریه قرار دارد، عمدتا علوی هستند.‌
در همین حال عمران الزعبی روز گذشته تاکید کرد، شناسایی طراحان و عاملان اقدام تروریستی اخیر به ساختمان رادیو و تلویزیون سوریه نشان داد که اقدامات شرارت‌آمیز و جنایتکارانه ترویستی که سوریه را هدف قرار داده است به پایان می رسد و طراحان، عاملان و حامیان مالی و مجریان توطئه ها بر ضد سوریه نابود می شوند و کشور سوریه، ملت، فرهنگ و تمدن آن باقی خواهند ماند و هیچ قدرتی در جهان نمی تواند آن را محو کند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: ما از تلاش های دستگاه های امنیتی ذی ربط که توانستند با تدبیر بر تروریست‌های جنایتکار عامل حمله به ساختمان رادیو و تلویزیون فائق آیند، قدردانی می کنند. الزعبی بیان کرد: مردم سوریه در ایمان،‌وطن دوستی و ایمان خود راسخ بوده و کسانی که به دنبال تاثیرگذاری بر آن‌ها به شیوه‌های مختلف و گمراه‌کننده هستند در نهایت راه به جایی نخواهند برد.
وی بیان کرد: هیئت رسمی دولت سوریه مجددا با همبستگی  و مسئولیت‌پذیری بالای ملی به دنبال راهکاری سیاسی که نتایج واقعی داشته باشد به ژنو می رود و گزینه سیاسی، گزینه نخست سوریه از ابتدای بحران آن در سال 2011 بوده است.
وی افزود: ما به ژنو می رویم هرچند که در تدوین بیانیه ژنو یک نقشی نداشته ایم. ما با جدیت حاضر شده ایم و به دنبال به دست آوردن دستاورد هستیم. هیئت مخالفان گرچه شامل همه طیف های مخالفان نمی شود ما با آن نهایت تعامل را داشتیم اما این هیئت همه طرح ها را مورد مخالفت قرار داد.

*منبع: خبرگزاری تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن