دیدبان

حسینی : دوره اصلاحات بیشترین آسیب به استقلال ایران وارد شد

حسینی : دوره اصلاحات بیشترین آسیب به استقلال ایران وارد شد

دیدبان : وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه در دوران اصلاحات بیشترین آسیب ها به استقلال ایران در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی وارد شد، گفت: این روزها در دولت جدید نیز مجالی برای افرادی فراهم شده که مجددا مروج فرهنگ دوران طاغوت هستند اگر این جسارت ها و جرات ها ادامه پیدا کند نشانگر ضعف مدیران و نوعی وادادگی در مقابل افرادی است که سابقه مناسبی هم ندارند.
محمد حسینی ،  استقلال را یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی نامید و گفت: بدلیل وابستگی رژیم گذشته شعار استقلال مورد تاکید امام و مردم قرار گرفت چراکه رژیم طاغوت یک رژیم کاملا وابسته بود که عزم و اراده ای برای استقلال کشور نداشت. و وجود مستشاران نظامی در ارتش و متخصصان غربی در صنعت موجب نارضایتی مردم شده بود.
وی افزود: از لحاظ فرهنگی هم یک فرهنگ تقلیدی غرب از سوی حکومت ترویج می شد و در سینماها یک فرهنگ مبتذل که در نهایت مردم را سرگرم کند مورد توجه قرار می گرفت.
دبیرکل کانون  دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران اراده جدی در تحقق شعار استقلال به خرج دادند، گفت: بعد از انقلاب شعار استقلال به طور جدی پیگیری شد و به طور کامل کشور به استقلال سیاسی رسید.

آنهایی که متمایل به امریکا بودند بعد از تسخیرلانه جاسوسی رسوا شدند
حسینی افزود: اگر چه در اوایل انقلاب سیاستمدارانی پیدا می شدند که متمایل به آمریکا بوده و سعی می کردند در استقلال کشور اخلال هایی ایجاد کنند اما  بعد از تصرف لانه جاسوسی ماهیت آنان افشا شد و ملت ایران برای همیشه دست بیگانگان را از کشور قطع کرد و از آنجا که دشمنان دیگر نتوانستند هیچ اعمال نفوذی در ایران داشته باشند به جنگ نظامی روی آوردند و بهای این استقلال، جنگ تحمیلی بود؛ اما امروز ایران نه تنها یک موقعیت ویژه ای در منطقه و جهان دارد بلکه غربی ها بدون ایران نمی توانند مشکلات خود را در منطقه حل کنند.
وی با اشاره به تحولات فرهنگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بعد از انقلاب در فرهنگ هم تحول اساسی رخ داد و فرهنگ اصیل انقلاب در قالب فیلم، هنرهای تجسمی، شعر و ادب و … متجلی شد و همان طور که امام (ره) فرمودند من مخالف سینما نیستم اما با فحشا مخالفم، لذا روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ایجاد شد و آثار ارزشمندی در طول این 35 سال در داخل و خارج از کشور در زمینه فرهنگ شاهد بودیم.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، تخریب چهره های انقلابی و ارزش مدار را نمونه ای از هجمه های فرهنگی نام برد و گفت: سرمایه گذاری سنگینی از سوی دشمنان با هدف مخاطبان ایرانی به ویژه نسل جوان صورت گرفته است و از بازی رایانه گرفته تا امور مربوط به سبک زندگی مورد توجه آنان است که اگر از این اقدامات سازماندهی شده غافل باشیم قطعا آسیب هایی به اعتقادات اسلامی و انقلابی به وجود می آید.

 در دوران اصلاحات بیشترین آسیب ها به استقلال ایران وارد شد
حسینی با بیان اینکه در دوران اصلاحات بیشترین آسیب ها به استقلال ایران در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی وارد شد، یادآور شد: با توجه به اهمال کاری هایی که در دوران اصلاحات صورت گرفت و مطرح شدن  شعار تساهل و تسامح دگراندیشان مجال پیدا کردند افکار خود را ترویج کنند. لذا با همه این هجمه ها امروز فرهنگ و هنر ایران با پیام متفاوتی از آنچه که در دنیا حاکم است اشاعه یافته است و کشورما این دوران سخت را پشت سرگذاشته و بیشترین مراقبت ها نیز از سوی رهبر انقلاب صورت گرفته است.
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، تاکید کرد: در هشت سال گذشته دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشتیم که به استقلال کشور کمک کرد بنابراین امیدواریم که دولت جدید هم این مسیر را به خوبی دنبال کند و همان گونه که شعار می دهد عمل هم بکند.

دولت در عمل نیز به رهنمودهای رهبری پایبند باشد
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: دولت در تبعیت از رهبری صحبت های زیادی می کند اما امیدواریم در عمل هم پایبند به رهنمودهای رهبری باشد بطور نمونه مقام معظم رهبری برای رهایی از مشکلات کنونی اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اما دولت توجه چندانی به این شعار ندارد و یا در حوزه فرهنگ شاهد رویکردی هستیم که با نظرات رهبری و نظام زاویه دارد. مثلا این روزها مجالی برای افرادی فراهم شده که مجددا مروج فرهنگ دوران طاغوت هستند یا در مراسمی از هنرمندان طاغوتی یاد می کنند که در آن مراسم کف و سوت زده می شود. اگر این جسارت ها و جرات ها ادامه پیدا کند نشانگر ضعف مدیران و نوعی وادادگی در مقابل افرادی است که سابقه مناسبی هم ندارند.

دیپلمات ها با هوشمندی باید پاسدار استقلال کشور باشند
وی گفت: ما همیشه در حال مبارزه هستیم چرا که کشور ایران در گذشته منافع سرشاری برای قدرت های جهانی داشته و همواره چشم طمع به ایران دارند بنابراین از شیوه های مختلف از جمله تحریم برای ضربه زدن به این استقلال استفاده می کنند و حال که ایران حاضر با مذاکره شده است فکر می کنند تحریم ها توانسته است ایران را به پای میز محاکمه بکشاند لذا این هوشیاری در سیاست خارجی و دیپلماسی را می طلبد که به درستی بتوانند پاسدار خون شهدا و آرمان های امام باشند و این استقلال را حفظ کنند.
حسینی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم در صحنه هستند و پیوند مستحکم با ولایت دارند بدون تردید دشمنان نمی توانند لطمه ای به نظام و استقلال کشور وارد کنند.

 

* منبع : مهرنیوز

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟