دیدبان

تروریسم، گرسنگی و سرمای زمستان در اردوگاه یرموک

 تروریسم، گرسنگی و سرمای زمستان در اردوگاه یرموک

دیدبان : یک گروه از شبکه خبری المنار گزارشی از اردوگاه یرموک تهیه کرده اند که حاکی از شرایط وخیم انسانی در این اردوگاه است که افراد مسلح در آن میان با سرقت آذوقه مردم و ممانعت از کمک رسانی سایه ای سرد و سنگین از مرگ را بر این اردوگاه حکمفرما کرده‌اند.
این گروه در توصیف وضعیت انسانی در یرموک می‌نویسد: «صحنه‌ای که با کلمات نمی‌توان آن را توصیف کرد؛ گریه کودکی گرسنه و اشک مادری غم دیده. صدای گریه و کمک خواستن مادرانی که کودکان خود را در آغوش دارند و یک تکیه نان را در دست گرفته اند یک چشم آن‌ها به درب خانه‌ها و چشمی دیگر به بطری شیر دوخته شده.»


گروه المنار می افزاید: «گروه‌های نجات در این اردوگاه کاری شبه به عملیات شهادت طلبانه انجام می‌دهند؛ گذشتن از بین افراد مسلحی که سلاح‌ها خود را با خشونت در دست گرفته‌اند کار آسانی نیست؛ چرا که هیچ کس نمی‌داند چه موقع یک فتوی برای حمله به جریان امداد رسانی به ذهن آنها خطور خواهد کرد.»
افراد مسلح پنجشنبه گذشته از دور به سمت مکان تخلیه و توزیع کمک‌های انسانی تیراندازی کردند.   
گروه خبری المنار می‌نویسد: صحنه بسیار فجیعتر از آن است که بتوان از آن سخن گفت. اردوگاه یرموک بازیچه‌ای به دست خارج شده است و از زمان ورود افراد مسلح تلاش‌ها برای ایجاد یک راه حل مسالمت آمیز منوط به خروج این نیروها از اردوگاه یرموک شده است.
در همین رابطه مردم اردوگاه یرموک در پاسخ به این سوال که آذوقه‌هایی که داشتید کجا رفته است گفتند: «اولین چیزی که گروه‌های مسلح انجام دادند سرقت انبارها و انتقال آن به خارج از اردوگاه بود آنها سپس این آذوقه ها را احتکار کردند و با قیمتی خیالی باز آنها را با به خود ما فروختند.»

منبع : فارس نیوز

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن