دیدبان

توصیه های روحانی درباره شعار های 22 بهمن

توصیه های روحانی درباره شعار های 22 بهمن

دیدبان : حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی به همراه اعضای هیأت دولت که صبح امروزیکشنبه در آستانه فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروری انقلاب اسلامی در حرم امام خمینی(ره) حضور پیدا کرده بود، بعد از تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هیچکس با روز ملی خود، با سرنوشت خود، استقلال خود و روز پایان استبداد سیاه در این سرزمین و روز شکوفایی و سربلندی این ملت خدایی ناکرده قهر نکرده و نمی‌کند و همه با هم از هر اندیشه، فکر، سلیقه و تفکر سیاسی باید در ۲۲ بهمن در کنار هم باشیم.
رئیس جمهور با تاکید بر این‌که شعارهای ما در ۲۲ بهمن باید شعارهای وحدت‌آفرین باشد، آن را همان چیزی دانست که امام به ما یاد داد و بر آن تاکید می‌کرد.
روحانی تاکید کرد: افتخار دولت این است که در مسیر امام و خط امام حرکت کند و در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری مسیر و راه را ادامه دهد. اگر بخواهیم این راه ادامه پیدا کند، راه آن عقلانیت، اعتدال، دوری از افراطی‌گری، از خودگذشتن و به فکر آرمان‌های بلند بودن است همان آرمان‌هایی که امام بر آن تاکید داشت.
وی گفت: امام در ۲۲ بهمن با ورود خود نشاط و امید آورد و ما باید امید به آینده و نشاط را برای ساختن کشور همواره حفظ کنیم و اساس پیشرفت و ادامه راه امام وحدت و اتحاد است.به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با بیان این‌که ۱۲ بهمن سال ۵۷ در واقع نقطع عطفی برای اسلام سیاسی و اجتماعی بود، گفت: امام در واقع بر قله تکاملی اجتهاد و فقه شیعه ایستاده بود که از دوران قبل از مشروطه این حرکت آغاز شده بود.
وی با اشاره به نهضت مشروطه گفت: مجتهدان و مبارزانی چون میرزای شیرازی و آخوند خراسانی با حوزه‌ها علمیه که توسط موحوم شیخ انصاری استحکام بخشیده بود، حرکتی ایجاد کردند که به انقلاب و نهضت مشروطه منجر شد و این مسیر با استحکام حوزه علمیه قم ادامه پیدا کرد.
روحانی با اشاره به نقش مرحوم آیت‌الله حائری و آیت‌الله بروجردی تصریح کرد: به دنبال استحکام حوزه امام خمینی(ره) بود که حرکت را از مسیر مشروطه به سمت انقلاب اسلامی هدایت کرد و در واقع مشروطه حرکت قانون بود و انقلاب اسلامی حکومت مردم سالاری دینی و حضور مردم برای تعیین سرنوشت خود.
رئیس جمهور با گرامیداشت روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ گفت: ۱۲ بهمن سال ۵۷ روز بسیار بزرگ و تاریخی برای ملت ماست همین مکان شاهد دو روز بی‌سابقه تاریخی بود در ۱۲ بهمن ۵۷ آن استقبال بی‌نظیر ملت از امام صورت گرفت و در خرداد ۶۸ آن وداع بی‌نظیر ملت ایران با امام راحل.
وی یادآور شد: این نشانگر این است که امام خمینی(ره) رئیس یک دولت نبود، امام رهبر دینی و اجتماعی یک ملت، بلکه یک امت بود.
روحانی با اشاره به ساده‌زیستی امام خمینی(ره) و با تاکید بر این‌که امام تشکیلات، وزارتخانه و دولت نداشت و حرکت عظیم خود را در یک دفتر ساده کوچک اداره‌ می‌کرد،تصریح کرد: امام توانست مبنای مشروعیت حکومت در این سرزمین را تغییر دهد.
رئیس جمهور با بیان این‌که مبنای مشروعیت پیش از این در این مملکت غلبه قوم و قبیله‌ای بر قوم و قبیله دیگر و یا طایفه‌ و عشیره‌ای و یا کودتا به مانند کودتا رضاخانی و محمدرضا شاه در ۲۸ مرداد بود، گفت: امام معنای مشروعیت حکومت را در این سرزمین تغییر داد و مبنای آن را چارچوب و مقررات اسلام و رای مردم قرار داد کار بزرگی که در ۱۲ فروردین ۵۸ به عنوان روز جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. وی افزود: البته می‌توان گفت ۱۲ بهمن مادر ۱۲ فروردین بود.
روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که امام مرد اجتهاد، فقه،‌کلام و حدیث بود،افزود: امام در عین حال سیاست‌مدار بزرگی بود.
رئیس جمهور با اشاره به انتخاب بهشت زهرا(س) از سوی امام به عنوان مکان سخنرانی در هنگام ورود به تهران در روز ۱۲ بهمن گفت: امام در واقع می‌خواستند همزمان با زنده‌ها و شهیدان سخن بگویند و این انتخاب نشان بینش عمیق امام بود.
وی با تاکید بر این‌که امام خمینی(ره) استقلال را برای ما به ارمغان آورد و بساط سلطنت و بنای استبداد را برای همیشه جمع و ویران کرد ،گفت: امام برای ما عزت، حکومت ملی و مردم‌سالاری آورد، امام مسیر صلابت، مقاومت و ایستادگی را برای زنان و مردان ما به ارمغان آورد.
روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دهه فجر،‌دهه جشن ملی ملت ایران است. جشن پایان سلطنت، استبداد و استقرار استقلال واقعی و حکومت ملی و مردمی است. این روز، روز جنش حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است.
رئیس جمهور افزود: امام خمینی(ره) به ما آموخت که دین‌داری با خردوزی قابل جمع است. ایشان به ما آموختند که احکام خدا و حکومت مردمی قابل جمع است. امام به ما آموخت که آسمان به زمین بسیار نزدیک است و می‌توان حاکمیت اخلاق الهی را با سرنوشت مردم در زندگی خویش و سرنوشت خود ضمیمه و تؤام کرد.
وی با تاکید بر این‌که امام رهبر بزرگ ملت ایران و امت اسلامی بوده و است، گفت: افتخار دولت این است که در مسیر امام و خط امام حرکت کند و در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری ادامه مسیر و راه دهد.
روحانی ادامه داد: ۲۲ بهمن روز وحدت، نشاط و امید عمومی و روز یأس برای دشمنان است.
رئیس جمهور تاکید کرد: با اتحاد دولت و ملت و با رهبری رهبر معظم انقلاب و حمایت‌های همه مردم این دولت قادر خواهد بود به وعده‌هایی که به مردم داده است عمل کند.
وی بار دیگر در سخنان خود با گرامیداشت ایام دهه فجر و تبریک این ایام به ملت ایران گفت: این ایام را به ویژه به خانواده امام بزرگوار و یادگار عزیز ایشان جناب آقای حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی تبریک می‌گویم.
پس از پایان صحبت‌های رئیس جمهور به درخواست وی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی نیز سخنان کوتاهی ایراد کرد.

 

منبع : جهان نیوز

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن