دیدبان

۲ میلیون فقیر به مشمولان سبد کالا اضافه شدند

۲ میلیون فقیر به مشمولان سبد کالا اضافه شدند

دیدبان: در راستای توزیع سبد کالای دولتی در بهمن‌ماه و اسفند ماه با وجود اینکه امروز 9 روز از بهمن ماه گذشته  اماهنوز خبری از توزیع این سبد در کشور نیست و متاسفانه تا کنون هیچ  کدام از مسئولان در این زمینه شفاف سازی نکرده اند و مردم نیز همچنان در انتظار تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی هستند.

 بنابر این گزارش,همچنین علیرغم اینکه وزارت صنعت،  با راه اندازی پورتال اطلاع رسانی سامانه سبد کالای حمایتی دولت، پیامک 5000799 و شماره 09612 را برای اطلاع از وضعیت سبد کالا معرفی کرده بود ولی ظاهرا هنوز هیچ یک از این شماره ها فعال نشده است و مشخص نیست چه زمانی روز موعود فرا خواهد رسید و همچنان مردم علاوه بر اینکه دغدغه مشمول یا عدم مشمول این سبد را دارند منتظر تاریخ توزیع آن هستند.
 به گزارش تسنیم؛ پیگیری‌ها در هفته گذشته حاکی از این بود که روغن به هیچ اتحادیه ای نرسیده است و قرار است اوایل تامین شود که در حال حاضر اخبارهای کسب شده نشان دهنده این است که اکنون تمام حواله‌های روغن بین تعاونی‌ها توزیع  شده است اما هنوز دستور توزیع به آن داده نشده است. 
صحبت‌های اتحادیه‌های فرهنگیان،اتحادیه مرکزی کارگران(امکان)،اتحادیه اسکاد و اتحادیه اتکا بیانگر این است که یکی از دلایل عدم توزیع سبد کالا در بین مشمولین  فعال نشدن دستگاه‌های کارتخوان(pos) در فروشگاه‌ها است و از آنجایی که هنوز به درستی فعال نشده توزیع کالا صورت نگرفته است. در همین راستا برخی از اتحادیه‌ها از جمله اتحادیه مصرف فرهنگیان به وزارت صنعت, معدن و تجارت پیشنهاد داده‌اند که حواله‌های سبدکالای دولت برای فرهنگیان از طریق دستگاه‌های کارتخوان  این اتحادیه توزیع شود.
یکی از مسائل قابل تامل در توزیع سبد کالای دولت این است که اخبارهای رسیده  از سوی این اتحادیه‌ها بیانگر این موضوع است که جامعه هدف 15 میلیون نفری که از سوی حاجعلی, مدیر اجرایی سبدکالای دولت بیان شد محقق نخواهد شد و از 12میلیون حواله سبدکالا که بین اتحادیه فرهنگیان،امکان، اسکاد و فروشگاه‌های اتکا،سپه، شهروند،رفاه و سازمان میادین توزیع شده بود ، حدود 2 میلیون پس گرفته شد تا بین اقشار ضعیف تر جامعه توزیع شود.
 
 
منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن