دیدبان

بودجه یک تریلیون دلاری برای تقویت جنگ‌افزارهای اتمی آمریکا +سند

بودجه یک تریلیون دلاری برای تقویت جنگ‌افزارهای اتمی آمریکا +سند

دیدبانبر اساس گزارش مؤسسه مطالعات بین‌المللی مونتری، آمریکا بناست به منظور حفظ، تقویت و مدرن‌سازی زرادخانه اتمی خود، یک تریلیون دلار را برای 30 سال آینده، هزینه کند؛ این زرادخانه شامل پنج هزار کلاهک اتمی است که بعد از سال 2020 میلادی و در بازه‌ای چهار تا شش ساله مقرر شده ادوات آن جایگزین و بهبود یابند و در خلال آن می‌بایست سه درصد از بودجه وزارت دفاع به آن اختصاص یابد. زمانی ریگان نیز در دهه 1980 میلادی، سه درصد از بودجه وزارت دفاع را به همین امر اختصاص داده بود.

 

این گزارش می‌افزاید: بر اساس آمار جدید منتشره از اتحادیه دانشمندان هسته‌ای (FAS) آمریکا هم‌اینک دارای چهارهزار و 650 کلاهک بوده که دوهزار و 130 عدد از این تعداد، آماده عملیات است. علاوه براین تعداد، واشنگتن دوهزار و 700 کلاهک خود را نیز بازنشسته کرده است.
 
بیش از هزار و 620 کلاهک استراتژیک در موشک‌های بالستیک به کار رفته که هزار و 150 عدد در زیردریایی‌ها راه‌اندازی شده و 470 عدد نیز در سامانه موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای به کار برده شده‌اند. 300 بمب در پایگاه‌های داخل آمریکا و نزدیک 200 بمب غیر استراتژیک نیز در اروپا نصب شده است. این مؤسسه تخمین می‌زند که در سال‌های گذشته هشت‌میلیارد دلار بطور سالانه بر روی تأسیسات و تسلیحات هسته‌ای آمریکا هزینه شده که چیزی بالغ بر 240 میلیار دلار در 30 سال گذشته را در بر می‌گیرد.
 
هزینه یک تریلیون دلاری طی 30 سال آینده + سند// در حال ویرایش
برای دانلود سند روی تصویر کلیک کنید
 
 
منبع:مشرق

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن