دیدبان
آیا در 8 سال گذشته هیچ خدمتی انجام نشد؟

تلاش دولت تدبیر و امید برای از بین بردن تمام آثار دولت گذشته

تلاش دولت تدبیر و امید برای از بین بردن تمام آثار دولت گذشته

دیدبان: دولت دهم با شعار عدالت به روی کار آمد و با این شعار توانست تا حدودی در دل اقشار کم درآمد جایی بدست آورد.

رأی بالای 24 میلیون نفر در انتخابات دهم ریاست جمهوری نتیجه خدمت 4 ساله به مردم بود؛ اگرچه کاستی های زیادی داشته است؛ اما خدمات زیادی نیز برجای گذاشته است.
با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد آن بودیم که این دولت سعی در پاک کردن خدمات دولت دهم در جامعه دارد.
در ابتدا سیاه نمایی های گسترده ای علیه دولت دهم انجام شد؛ به گونه ای که گزارش صد روزه دولت یازدهم به نقد عملکرد دولت دهم گذشت.
مسکن مهر که با وجود کم و کاستی های خود توانست بالاخره رویای خانه دار شدن را برای بسیاری از مردم درتمام شهرستان های کشور و تهران به یک واقعیت تبدیل کند.
کسانی که نمی توانستند تا مدت های زیادی با توجه به قیمت های سرسام آور زمین، صاحب خانه شوند، در کمتر از 2 سال با پرداخت اقساط دراز مدت صاحب خانه شدند.
آنچه که مسلم بود دولت یازدهم تمایلی به ادامه این روند نداشت؛ یعنی در ابتدای کار مسکن مهر را عامل تورم دانسته و تلاش کردند آن را متوقف کنند.
در نهایت نیز با ارائه طرح جایگزین مسکن اجتماعی نام مسکن مهر را از ذهن ها پاک کردند؛ طرحی که هنوز هیچ کس نتوانسته است تفاوت آن با مسکن مهر را تشریح کند؛ گویا تنها نام مسکن مهر عوض شده است.
عزل و نصب های اتوبوسی که حتی در برخی از وزارت خانه ها به بیش از 1000 مورد نیز رسید یکی از تلاش های دولت یازدهم در راستای پاک کردن اثرات دولت قبل از خود بود.
شایعه دولت در ابتدای کار مبنی بر خالی بودن خزانه و همچنین تلاش برای حذف یارانه ها که با توجه به دخالت مجلس در این موضوع، پرداخت یارانه تا پایان سال جاری ادامه دار شد؛ اما به گفته دولت در سال 93 برنامه دیگری برای این موضوع ریخته می شود.
حذف ایران کد و طرح شبنم که با هزینه بالایی برای جلوگیری از واردات جنس قاچاق صورت گرفت یکی از این مواردی است که می توان تلاش دولت یازدهم برای حذف اثرات دولت دهم را دید.
سفرهای استانی دولت دهم که بارها از سوی رهبری تأیید شده بود نیز در دولت یازدهم به فراموشی سپرده شد.
اکنون نیز زمزمه های حذف تعطیلی 5 شنبه های مدارس به گوش می رسد؛ تعطیلی که جزء قوانین داخلی آموزش و پرورش بود.
آنچه که مسلم است و رهبری نیز بارها به آن اشاره داشته است این است که نباید خدمات دولت قبل نادیده گرفته شود و دولت یازدهم نیز با درگیر شدن در بازی های سیاسی به دنبال حذف آثار دولت قبل باشد.
برای هر یک از مواردی که ذکر شد، ماه ها و سال ها وقت و میلیاردها هزینه صرف شده است و نمی توان به راحتی از این وقت و هزینه ها چشم پوشی کرد.
اگر در برنامه های دولت قبل خلل و مشکلی وجود دارد بهتر است با نظرات کارشناسانه به دنبال بهبود این برنامه ها و پروژه ها رفت؛ نه اینکه به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کرد.
 
 
منبع:دانا

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن