دیدبان
پیشنهاد آتش بس برای فرار از پیروزی مقاومت

شکست آمریکا و عربستان در سوریه پس از 34 ماه قتل عام

شکست آمریکا و عربستان در سوریه پس از 34 ماه قتل عام

به گزارش خبرنگار دیدبان، کشتی های تجهیزان نظامی عربستان دیگر در سواحل بیروت پهلو نمی گیرند. یکی از کانال های اصلی تزریق مهمات به داخل سوریه از داخل خاک لبنان بود که بعد از تصرف منظقه استراتژیک القلمون - کانال زمینی لبنان و سوریه - توسط ارتش سوریه، عملا عقبه پشتیبانی تروریست ها قطع شده است. ظرف چند ماه قبل از تصرف القلمون، عربستان 2 کشتی بزرگ حاوی ادوات و تجهیزات نظامی را در سواحل بیروت تخلیه کرده بود و سعی می کرد گستره و عمق درگیری های نظامی را از این طریق درون مرزهای سوریه افزایش دهد.

گفتنی است دولت کنونی لبنان نیز که قرابت بیش تری با جریان سعد الحریری دارد حامی تروریست های تکفیری است و در مسیر تضعیف جبهه مقاومت از هر کاری استقبال می کند.

بر اساس آخرین گزارش های خبرنگار دیدبان، درگیری های حاضر در سوریه بیشتر بین خود نیروهای تکفیری است و تقویت موضع دولت سوریه باعث به رسمیت شناختن حکومت بشار اسد توسط ایالات متحده شده است. آخرین خبرها حاکی از آن است که جان کری در دیدار با یکی از از سران کشورهای عربی رسما دولت بشار اسد را به عنوان نماینده رسمی و قانونی مردم سوریه پذیرفته و از تقویت گروه های تکفیری توسط جبهه عربی ابراز ناراحتی کرده است. همچنین نشست سه جانبه پاریس میان نماینده سازمان ملل اخضر ابراهیمی، سرگی لاوروف و جان کری که دیروز برگزار شد بر آتش بس فوری از حلب تأکید نمودند. گفتنی است هم اکنون پیش روی نیروهای ارتش سوریه در حلب که تنها پایگاه جدی تروریست هاست باعث نگرانی جبهه عربی غربی شده است و آنها قبل از اعلام پیروزی بشار اسد سعی در اعلام آتش بس دارند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن