دیدبان

پی دی اف صحیفه سجادیه را دانلود کنید + فایل

پی دی اف صحیفه سجادیه را دانلود کنید + فایل
به گزارش دیدیلان، فایل pdf کتاب شریف صحیفه سجادیه که اخیراً توسط مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران منتشر شده بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این مرکز قرار گرفت.
 
بنا‌بر این گزارش این کتاب چندی پیش توسط مرکز طبع و نشر قرآن کریم در 5 هزار نسخه، قطع پالتویی و قیمت 7 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر شد.
 
 
ویژگی‌های کتاب
 
نگارش کلمات در این کتاب شریف بر اساس املای روز عربی صورت گرفته و در مواردی که در نگارش یک کلمه اختلاف نظری باشد، بر اساس شیوه رایج‌تر عمل شده است.
 
در این نسخه، مطابق شیــوه علامت‌گذاری مصاحف مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران، از علائم و حرکات غیر‌ضروری که باعث شلوغی خط و ایجاد مشکل در خواندن می‌شود، استفاده نشده است، همچنین در میان قلم‌ها و خطوط موجود، قلم رایانه‌ای نسخ عربی، که نسخه اخیر آن توسط کارشناسان واحد رایانه مرکز طبع و نشر تهیه شده استفاده شده است.
 
از آنجا که وجود علائم نقطه ویرگول سبب صحیح خواندن عبارات صحیفه‌سجادیه می‌شود و علاوه بر آن تأثیر به سزایی در القای معنای صحیح عبارات دارد، در این نسخه، علائم مذکور بازنگری و یکسان‌سازی شده است. ضمن آنکه برای هر فراز از دعا، شماره‌ای منظور شده که تطبیق دادن این شماره با شماره مندرج در ترجمه، به یافتن ترجمه هر عبارت کمک می‌کند.
ترجمه به کار رفته در این نسخه از صحیفه سجادیه، اثر حجت‌الاسلام حسین انصاریان است که به صورت زیر‌نویس حروف چینی شده و وی به منظور ترویج فرهنگ غنی اهل‌بیت(ع) آن را در اختیار مرکز طبع و نشر قرآن قرار داده­ است.
 
از دیگر ویژگی‌های بارز این کتاب شریف، می‌توان به صحت نگارش و اعراب‌گذاری کلمات اشاره کرد.
 
برای دریافت فایل pdf صحیفه سجادیه از اینجا اقدام کنید.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟