دیدبان
تازه ترین اسناد فاش شده نشان داد:

جاسوسی آمریکا از رهبران سیاسی ایتالیا

جاسوسی آمریکا از رهبران سیاسی ایتالیا
دیدبانبه گزارش راشا تودی؛ نشریه ایتالیایی اسپرسو نوشت، سازمان امنیت ملی آمریکا از طریق دفاتر سیاسی و دیپلماتیک این کشور در شهرهای رم و میلان اقدام به جاسوسی بر ضد رهبران سیاسی ایتالیا کرده است. جاسوسی آمریکا از رهبران ایتالیا طی سال های 1988 تا 2010 میلادی ادامه داشته است.
بر اساس این گزارش اسناد منتشر شده قبلی نیز نشان داد که سازمان امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان جاسوسی می کرده است.عملیات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا در ایتالیا از طریق سرویس ویژه جمع آوری اطلاعات این کشور انجام شده که پیش از این نیز به جاسوسی از مرکل متهم شده است.
این گزارش نشان می دهد که سرویس ویژه جمع آوری اطلاعات آمریکا از طریق دو دفتر خود در شهرهای میلان و رم اقدام به جمع آوری اطلاعات و فعالیت های جاسوسی بر ضد رهبران ایتالیایی کرده است.سرویس ویژه جمع آوری اطلاعات یکی از حساس ترین واحدهای اطلاعاتی امریکا به شمار می رود. این سرویس گروه های کاری ویژه ای در سفارتخانه های آمریکا در سراسر جهان از جمله برلین، آتن، مکزیکو سیتی، دهلی نو و کییف دارد.
افشای این اسناد تناقض آشکاری با اظهارات قبلی مقام های رسمی ایتالیا در خصوص عدم جاسوسی آمریکا از رهبران و شهروندان این کشور دارد. انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا در ماه نوامبر تاکید کرد، ما هیچ آگاهی و اطلاعی از به خطر افتادن امنیت دولت و سفارتخانه های ایتالیا نداریم. هیچ سند و مدرکی که نشان دهد آمریکا از ایتالیا جاسوسی می کند وجود ندارد.
 
 
منبع: تسنیم
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن