دیدبان
علی رغم اعلام قبلی وزارت علوم؛

سخنرانی نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی مقابل رئیس جمهور لغو شد

سخنرانی نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی مقابل رئیس جمهور لغو شد
به گزارش دیدبان به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، روز گذشته در حالی که اعلام شد رئیس جمهور به مناسبت روز دانشجو در 16 آذر به دانشگاه شهید بهشتی می رود از سوی وزارت علوم به نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی اطلاع داده شد که می توانند در حضور رئیس جمهور به مدت 5 دقیقه صحبت نمایند.
شب گذشته در حالی که دانشجویان عضو اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی خود را برای سخنرانی در مقابل رئیس جمهور آماده می کردند و در حال تنظیم محتوای متن سخنرانیشان بودند اخباری از لغو سخنرانی آنها در حضور رئیس جمهور به گوش می رسید.
برخی از تماس ها که خبر از لغو سخنرانی دانشجویان نمایندگان تشکل های دانشجویی در حضور رئیس جمهور می داد بدین شرح بود: متاسفانه برنامه سخنرانی شما لغو شده است و فقط رئیس جمهور سخنرانی می کنند.
یک منبع آگاه در وزرات علوم که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ما گفت: از سوی یک نهاد خارج از دانشگاه و وزرات علوم با مسئولین تماس گرفته شده است و خواستار لغو سخنرانی نمایندگان تشکل های دانشجویی در حضور رئیس جمهور شده اند که باید اجرا شود.
این خبر در حالی منتشر می شود که در مراسم آغاز سال تحصیلی حجت الاسلام «حسن روحانی» در سخنانی آشنایی با حق اعتراض و برخورداری از آن را آغاز شکوفایی کرامت و عظمت انسان دانست و همچنین و اظهار داشت: بسیاری از مردم کشورمان توان بیان شفاهی مطالبات خود را دارند اما از مکتوب کردن آن ناتوان هستند و چه بسیار حقوق مردم که در اثر همین کاستی و نقد پایمال می شود.
ایشان همچنین با طرح مطالبی در خصوص اهمیت انتقاد از رئیس جمهور این اقدام را بسیار خوب دانست و خواستار مکتوب شدن چنین انتقاداتی گردید.
«روحانی» البته در همین سخنان خواستار ایجاد ساعات گفتگو و مباحثه شد تا زمینه ای باشد در جهت گفتگو کردن و نقد کردن مودبانه و مرحله ای برای رسیدن به آن کرسی های آزاداندیشی که رهبری معظم انقلاب در تشکیل آنها تاکید دارند.
با این حال در روزی که بنام دانشجویان ثبت شده است و رئیس جمهور در اقدامی تحسین برانگیز در دانشگاه و در جمع دانشجویان حضور می یابد دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی از صحبت کردن و مطرح نمودن انتقادات احتمالی محروم شده اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن