دیدبان
جلدی دیگر از مجموعه کتاب‌های رساله مصور منتشر شد

احکام «تقلید، تکلیف، طهارت، وضو، غسل و تیمم» را با رساله مصور یاد بگیرید

احکام «تقلید، تکلیف، طهارت، وضو، غسل و تیمم» را با رساله مصور یاد بگیرید

دیدبانساختار رساله‌های عملیه به گونه‌ای است که شاید برخی از عبارات آن نیاز به توضیح داشته باشد چرا که متن این رساله‌ها از سیاقی علمی پ‍یروی می‌کند. اگرچه در دسترس بودن روحانیون و علما در مساجد و همچنین امکان مشاوره فقهی از طریق تلفن و اینترنت کار را برای مقلدین آسان کرده است اما هنوز جای کار فراوانی وجود دارد.

انتشار کتاب‌های مصور یکی از این کارهاست. در این کتاب‌ها احکام شرعی همراه با عکس و تصویرسازی ارائه شده‌اند تا جای هیچ ابهام و شک و شبهه‌ای برای مقلدین باقی نماند.

 

 

اگرچه تا کنون چند جلد از این مجموعه منتشر شده بود اما جلدی که به موضوعات «تقلید، تکلیف، طهارت، وضو، غسل و تیمم» می‌پردازد به تازگی آماده و منتشر شده است که البته از نظر ترتیبب، این جلد عنوان جلد یکم را بر خود دارد.

 

برخی از عناوین کاربردی فهرست این جلد از این قرار است: تطهیر دندان مصنوعی، خون تخم مرغ، خوردن الکل برای درمان، اطلاع دادن از نجاست فرش، وضو با انگشتر،النگو و ساعت، غسل جبیرهای، غسل با زخم باز و... .

انتشار این مجموعه کتاب‌ها با استقبال علما هم همراه شده است. برای نمونه حجه الاسلام فلاح زاده که یکی از کارشناسان معروف در حوزه احکام است درباره این کتابها چنین گفته:

«کتاب «رساله مصور» را که توسط «مؤسسه فرهنگی ـ هنری اطلس تاریخ شیعه» تهیه شده است، مرور کردم. و از این تلاش دوستان دست اندر کار بسیار خرسند شدم که الحمد لله افرادی به فکر انتقال معارف دینی و احکام الهی در قالبی نو و جذاب به مکلفان وجود دارند و امیدوارم این تلاش ها روز به روز افزون شود.»

 

گفتنی است در تنظیم این کتاب از فتاوای هفت تن از مراجع جهان تشیع استفاده شده است: آیت الله العظمی امام خمینی، آیت الله العظمی خامنه‌ای، آیت الله العظمی بهجت، آیت الله العظمی سبحانی، آیت الله العظمی سیستانی، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و آیت الله العظمی مکارم شیرازی.

 

 

 

 

 

اگر شما هم با خواندن این خبر و یا دیدن تصاویر بخشهایی از کتاب علاقه‌مند به تهیه آن شده‌اید می‌توانید از طرق زیر اقدام کنید.

دفتر فروش مرکزی: 09192946816

خرید از طریق سایت اینترنتیShop.atlasShia.ir

منبع: رجا

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن