دیدبان
علی‌محمد نائینی:

سالگرد حماسه 9دی فرصتی برای تبیین خیانت فتنه‌گران است

سالگرد حماسه 9دی فرصتی برای تبیین خیانت فتنه‌گران است
دیدباناولین جلسه ستاد بزرگداشت 9 دی با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های ذیربط و صاحب‌نظران در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.
 
دکتر علی‌محمد نائینی، رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9دی در این جلسه با اشاره به همزمانی سالگرد 9دی امسال با ایام 28 صفر گفت: در این چند سال به لطف خدا نهادها و سازمان‌های فرهنگی و مجموعه‌های مردمی در سراسر کشور تولیدات بسیار خوب و مؤثری را درباره یوم الله 9دی ارائه دادند.
 
رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9دی، با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت بزرگداشت حماسه 9 دی تصریح کرد: توجه به مؤلفه‌های شکل‌گیری 9دی یکی از موضوعات اصلی‌ است و رهبر انقلاب نیز بر سه محور حضور آگاهانه، ایمان عمیق دینی حاکم بر دل‌های مردم و تأثیرات محرم و عاشورا تأکید داشتند.
 
نائینی متفاوت بودن حماسه 9 دی با راهپیمایی‌های معمول مردم در طول ایام سال را مورد تأکید قرار داد و افزود: به فرموده رهبری این راهپیمایی متفاوت بود چون اراده الهی، مردم را به حرکت درآورد و راهپیمایی عظیم ملت ایران در این روز یک حرکت عاشورایی و برانگیختگی الهی در اعتراض به عملکرد جریان فتنه بود.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: این حرکت ترکیبی از یک اقدام اعتراضی و برائت از فتنه و اقدامی ایجابی در حمایت از رهبری و نظام بود چون حوادث عاشورای سال 88 جریان فتنه را عریان کرد و مردم با قیام عاشورایی خود فتنه را جمع کردند.
 
رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9دی، یکی از درس‌های این روز را فهمیدن این موضوع که «جنگ دشمن در هر مرحله پیچیده‌تر و متفاوت‌تر می‌شود» دانست و افزود: در فتنه 88 بخش‌های مختلف دچار غفلت شده و دشمن از این آسیب‌پذیری‌های داخلی بهره لازم را گرفت و در حوزه نخبگان، قدرت‌طلبی بستر سوءاستفاده دشمن شد.
 
نائینی مشخص شدن این نکته را که نظام از یک پشتوانه مردمی برخوردار است، از آثار دیگر 9 دی خواند و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در رهنمود محوری خود در زمینه بزرگداشت 9 دی تأکید داشتند که از جنبه‌های شعاری پرهیز شود و عمق شعارهای مردم در 9دی مورد تأکید و تبیین قرار گیرد.
 
رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9دی، یکی از ویژگی‌های بزرگداشت امسال حماسه 9دی را برگزاری اولین انتخابات ریاست‌جمهوری پس از فتنه دانست و اظهار داشت: بزرگداشت 9دی در سال 92 متفاوت خواهد بود چون 73درصد مردم در انتخابات شرکت کرده و ادعای سران فتنه که دروغ تقلب را مطرح کرده بودند با این انتخابات با شکست روبه‌رو شد.
 
وی ادامه داد: انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 نشان داد که در ایران انتخابات از سازوکار مورد اعتماد مردم برخوردار است و در کنار آن اثبات شد که ادعای تقلب ظلم به نظام است.
 
نائینی تصریح کرد: پس از این انتخابات مشخص شد افرادی که شبهه تقلب را مطرح کردند با قانون در افتادند و کشور را متلاطم کردند که قطعاً مجرمند و گذشتن از آنها ظلم به مردم و نظام خواهد بود.
 
رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9دی، ایام سالگرد قیام مردم در 9دی را فرصتی برای تبیین خیانت فتنه‌گران خواند و ادامه داد: باید پیام حرکت مردم را به نخبگان جامعه منتقل کنیم و رأفت اسلامی نظام نسبت به فتنه‌گران و حامیان آنها مورد تأکید قرار گیرد.
 
وی برنامه‌های سالگرد حماسه مردم در 9دی را در دو بخش تبیینی برای نخبگان و ترویجی برای مخاطب عام تعریف کرد و خاطرنشان کرد: در حوزه ترویجی بیان مصادیق و پاسخ به سؤالات باید مورد تأکید قرار گیرد و تاکنون حدود 130  عنوان کتاب در این مورد تدوین شده و عامه مردم نیز نگرش عمیقی به موضوع فتنه دارند.
 
نائینی تولید مستندهای تصویری و بهره‌گیری از ظرفیت وعاظ و روحانیون را به دلیل تقارن سالگرد 9دی با ایام 28صفر مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ صدا و سیما می‌تواند در این زمینه نقش تعیین کننده‌ای ایفاء کرده و به خوبی این پیام را به جامعه برساند.
 
رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9دی توجه به لزوم تبیین حماسه 9دی در دانشگاه‌ها را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌‌ها و مطبوعات می‌توانند در این زمینه بسیار تأثیرگذار باشند و تولیدات هنری در قالب نمایشگاه‌ها در همین فرصت محدود باید مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه امروز بخشی از جریاناتی که در بروز هزینه‌های فتنه 88 نقش داشتند و در برابر آن سکوت کردند به عمق مسائل بی‌توجه‌اند، گفت: این گروه خواستار چشم‌پوشی نظام از اقدام براندازانه فتنه گران هستند.
 
نائینی افزود: متأسفانه این جریان با ظرفیت‌های رسانه‌ای خود سعی در ایجاد فشار به نهادهای مختلف نظام را دارد.
 
رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9دی، تطهیر جرم سران فتنه را به معنای تجدید فتنه‌ای جدید خواند و تصریح کرد: این موضوع بخشی از راهبرد غرب علیه نظام جمهوری اسلامی است.
 
وی بزرگداشت حماسه 9 دی را بخشی از هویت و تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: حماسه 9دی متعلق به همه سلایق و نمایش ظرفیت مردمی انقلاب اسلامی بود.
 
نائینی با اشاره به فعال شدن ستادهای بزرگداشت در تمامی استان‌ها خاطرنشان کرد: انتظار ما راه‌اندازی و فعال‌سازی ستادهای بزرگداشت حماسه 9دی در همه دستگاه‌ها، رسانه‌ها،‌ نهادهای فرهنگی و آموزشی، استان‌ها و شهرستان‌های کشور برای برنامه‌ریزی جهت اقدامات گسترده‌تر و مؤثرتر از سال‌های قبل است.
 
بنابراین گزارش در ادامه این جلسه برخی از مسئولان دستگاه‌های ذیربط نظرات و پیشنهادهای خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن و تبیین حماسه مردمی 9دی ارائه کردند.
 
 
منبع:فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن