دیدبان
با اکثریت قریب به اتفاق آراء صورت گرفت

تصویب قطعنامه مجمع عمومی در حمایت از حق ملت فلسطین

تصویب قطعنامه مجمع عمومی در حمایت از حق ملت فلسطین
دیدبانکمیته مربوط به امور اجتماعی، فرهنگی و انسانی وابسته به مجمع عمومی قطعنامه‌ای را در رابطه با حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود تصویب کرد.
 
این قطعنامه از سوی تعدادی از کشورها از جمله مصر ارائه شده بود که با 195 رأی موافق و 6 رأی مخالف اسرائیل، آمریکا، کانادا، جزایر میکرونزی، جزایر مارشال و پالائو به تصویب رسید و سه کشور پاراگوئه، تونگا و کامرون نیز رأی ممتنع به آن دادند.
 
این قطعنامه بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود از جمله تشکیل دولت مستقل فلسطین تاکید دارد و همه کشورها، آژانس‌های مربوطه و موسسات سازمان ملل را به ادامه حمایت از ملت فلسطین و یاری آن در رسیدن به حق تعیین سرنوشت خود در سریع‌ترین زمان ممکن تشویق می‌کند.
 
در همین رابطه «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل گفت که رأی موافق اکثریت به این قطعنامه پیام آشکاری به رژیم اشغالگر است مبنی بر اینکه نقض قانون بین المللی از سوی این رژیم مردود است و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد همچنانکه از اسرائیل انتظار می‌رود که به تعهدات قانونی خود پایبند باشد.
 
وی افزود: شکی نیست که حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود همچنان یک مسئله اصلی در منازعات فلسطینی-اسرائیلی است و تصویب این قطعنامه که بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین تاکید دارد، منافاتی با تلاش‌های صلح ندارد و هر یک مکمل دیگری است و صلح را تقویت می‌کند و این حق ارتباطی به قضایای راه حل نهایی ندارد و موضوع مذاکرات نیست بلکه حقی غیر قابل دخل و تصرف برای همه ملت‌هاست.
 
فارس به نقل از پایگاه پانوراما الشرق الأوسط

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن